Boendetjänster
Nabo finns inte bara till för styrelser och fastighetsägare. Som boende i bostadsrättsförening med Nabo som fastighetsförvaltare får du flera fördelar.

Fördelarna med Nabo för dig som boende
Vi kombinerar marknadens ledande digitala plattform (som gör all dokumentation enkel och lättillgänglig för dig som boende) med personlig kontakt med ekonomiska, tekniska och juridiska experter som snabbt hjälper dig att lösa problem om de uppstår.
Här listar vi några av de tjänster du som boende i bostadsrättsförening med Nabo som fastighetsförvaltare har tillgång till:
- Personlig hjälp vid felanmälan: Nabos team guidar dig vid enklare åtgärder i bostaden, bokning av arbete eller upprättande av felanmälan.
- Tillgång till jour: Få tillgång till Nabos jourteam för att snabbt åtgärda akuta problem i fastigheten.
- Fasta priser för dig som boende: Du kan enkelt beställa arbeten i din egen lägenhet till fasta priser från vår lista.
- Beställ enkelt via telefon: Lägenhetsarbeten beställer och bokar du enkelt genom felanmälan direkt via telefon.
- Lokala fastighetsskötare: Lägenhetsarbeten utförs av era lokala fastighetsskötare som regelbundet rör sig i fastigheten.
- Tillgång till dokument: Få tillgång till alla dokument som styrelsen önskar dela.
- Ansökan vid andrahandsuthyrning: Som boende i fastigheten kan du enkelt ansöka om att hyra ut i andrahand i portalen.
- Boendeservice: Du kommer snabbt i kontakt med Nabos team när du har frågor som rör parkeringsköer, avtal och avier.
- Lägenhetsförteckning: Få tillgång till en uppdaterad lägenhetsförteckning utan att behöva kontakta föreningen.
- Smartare köhantering: Enkel och smidig köhantering av parkering, garage och förråd som sköts direkt i portalen.
- Enkel dialog via ärenden i portalen: Registrera dina ärenden i plattformen och kommunicera enkelt med både styrelse och förvaltare.
Låter det bra? Om du inte redan har Nabo som fastighetsförvaltare kan du byta här. Det är enkelt och kräver minimal ansträngning från er sida vid en övergång.

Våra tjänster
Ekonomisk förvaltning
Vi sköter ekonomi, redovisning, finansierings- och skattefrågor, avisering och mycket mer. Få tillgång till marknadsledande kundportal, digital brevlåda och andra unika tjänster.
Teknisk förvaltning
Långsiktig planering, löpande skötsel, projektledning och specialisttjänster för fastighetens välmående och värde. Nabo erbjuder en rad olika tjänster inom teknisk förvaltning såsom:
Juridik
Få tillgång till ett helt juristteam med lång erfarenhet av fastighetsrätt, entreprenadrätt och avtalsrätt.
Våra jurister hjälper dig med allt oavsett område.
Så tycker kunderna
Redan idag har vi 3 100 kunder runt om i Sverige. Här är vad några av dem säger om oss.
Effektivt och användarvänligt
“Nabo har skapat en produkt som är effektiv och användarvänlig. Styrelseverktyget bidrar till den kultur vi har i föreningen där alla hjälper till.”
– Thomas, Advokat:
Åldermannen 100, Stockholm

Det bästa med Nabo är kundportalen
“Det bästa med Nabo är kundportalen, det är enkelt att få överblick av ekonomin. När jag loggar in får jag direkt koll på betalningar och fakturor. Det är också bra att vi kan ladda upp våra styrelsemötesprotokoll. Samarbetet har alltid fungerat bra och tycker att vi har en bra kontakt.”
– Andranik Safaryan, Egenföretagare: Mörsaren, Uppsala

Kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare
“Sen vi gick över till Nabo har förvaltningen av vår förening hela tiden gått framåt i positiv anda. Vi är väldigt nöjda med vår kontaktperson och tjänsterna som de erbjuder. Jag skulle rekommendera Nabo till föreningar som vill ha kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare.”
– Jan, Bygglärare: Hemmet 14, Stockholm

System som alltid har fungerat
“Vi har i 15 år varit otroligt nöjda med Nabo och den kompetens medarbetarna besitter. Kundportalen är ett oerhört bra system som alltid har fungerat. Jag rekommenderar Nabo till andra flera gånger om året – på grund av den personliga servicen och ett mycket bra system.”
– Dick Kjellberg, Smeden 2, Stockholm

Tillmötesgående och serviceinriktade
“Nabo är enkla och pragmatiska att ha att göra med och vi har förlängt avtalet eftersom vi är nöjda med utvecklingen. Som kunder får vi tillgång till både bra system och brett tjänsteinnehåll. Medarbetarna har alltid varit mycket tillmötesgående och serviceinriktade. Jag rekommenderar Nabo till andra bostadsrättsföreningar med liknande behov.”
– Kenneth, pensionär: Näktergalen 27, Stockholm

Kunskap och erfarenhet
“Vår förening har varit kund hos Nabo sen 90-talet och under alla dessa år har vi aldrig haft anledning att byta. Baserat på mina erfarenheter kan jag definitivt rekommendera Nabo. Jag tycker de samarbetar väl för att alltid ge snabba besked och det finns en kunskap och erfarenhet som gör att det fungerar väldigt smärtfritt för oss som förening.”
– Björn Nilsson, pensionär: Fajansen 8, Stockholm

Jättebra stöd både administrativt och juridiskt
“Det bästa med Nabo är bemötandet och all hjälp man får. Styrelserollen var ny för mig och jag fick ett jättebra stöd både administrativt och juridiskt. Jag rekommenderar Nabo för deras tjänster och förmåga att lösa allt internt. Det känns tryggt att allt finns under samma tak och dessutom är kundportalen bra för att få information kring vad som är aktuellt.”
– Mia Gustafsson, Redovisningsansvarig: Fabrikshuset, Värmdö

Snabba svar i portalen
“Vi i föreningen tog in många offerter inför bytet av förvaltare och valde Nabo dels baserat på vitsord och dels för att vi var noggranna med att den förvaltaren vi bytte till inte skulle innebära mer jobb för oss i styrelsen. Övergången till Nabo gick över förväntan, det var inte så mycket vi behövde göra själva. Jag kan absolut rekommendera Nabo till andra brf:er, man får svar fort och i portalen kan jag enkelt se vad de andra i styrelsen gör.”
– Svante Lundin, Ordförande: Stenbrottet 3, Stockholm

Jag kan göra mycket själv i portalen
“Vi i föreningen har valt att ha både ekonomisk och teknisk förvaltning hos Nabo. Det är bekvämt att ha det samlat och jag upplever att man får raska svar. Det blev en omställning att få en kundportal men vi är positiva till den insyn vi får och att vi slipper att alltid behöva ringa eller maila för information. I portalen kan jag göra mycket själv utan att för den sakens skull tappa den personliga kontakten. Som samarbetet utvecklar sig ser jag vidare väldigt stor potential hos Nabo.”
– Thomas, Ordförande: Solna Blomgården, Stockholm

Kundplattformen är riktigt bra
“Kundplattformen är riktigt bra och genom den får vi en bra överblick på allt som berör vår brf och informationen är lättåtkomlig. Vi har en mycket bra kontaktperson – serviceinriktad och kunnig vilket inger förtroende. Vi får mycket för pengarna och jag kan varmt rekommendera Nabo till andra bostadsrättsföreningar.”
– Karl-Gunnar, Pensionär: Fältspaten, Uppsala

Därför ska du välja Nabo
Proffsigt
Få ett team av engagerade experter som ger snabba svar och löser problemen
Tidseffektivt
Minska arbetsbördan och frigör tid med enkla digitala lösningar
Långsiktigt och transparent
Säkerställ kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i kundportalen