Hem » Våra tjänster » Teknisk förvaltning » Teknisk förvaltning i kundportalen

Teknisk förvaltning i kundportalen

Nu kan du enklare än någonsin skydda och optimera värdet på din fastighet med hjälp av Nabos nya smarta funktioner för teknisk förvaltning. Med digitala lösningar och en personlig förvaltare håller vi er styrelse uppdaterad på vad som behöver göras och hur fastigheten mår – samt förser er med bra underlag när ni behöver fatta beslut.

Få allt för din förenings ekonomi och fastighet, i samma plattform

Nu introducerar Nabo nya funktioner för teknisk förvaltning i kundportalen! Lika enkelt som vi gör det för dig att hantera föreningens ekonomi, lika enkelt kan vi göra det för dig att ta hand om hela din fastighet. 

I tider av stor osäkerhet och inflation kan du nu, enklare än någonsin, även skydda och optimera värdet på din fastighet med hjälp av Nabos nya smarta funktioner för teknisk förvaltning. Med digitala lösningar och en personlig fastighetsförvaltare håller vi er styrelse uppdaterad på vad som behöver göras och hur fastigheten mår – samt förser er med bra underlag när ni behöver fatta beslut.

Med både ekonomisk och teknisk förvaltning genom Nabo är du redo att ta styrelsearbetet till nya höjder. Du får all expertis du behöver, bara ett knapptryck bort!

Låt oss ge dig en prisindikation och berättar mer om hur Nabos nya, smarta tekniska förvaltning kan skydda och optimera värdet på din fastighet. Klicka på knappen nedan och begär offert på teknisk förvaltning idag!

Nya smartare funktioner för teknisk förvaltning

Ärendehantering

  • Kommunicera med din personliga förvaltare direkt via förvaltningsärenden
  • Se och följa alla ärenden, även de som du personligen inte ansvarar för i styrelsen
  • Via ärenden kunna se alla utestående frågor som Nabo önskar svar på.
  • Se det planerade underhållet i föreningens digitala underhållsplan

Dokument och underlag

  • Enkelt skapa påminnelser och få fram dokument knutna till besiktningar, skadeärenden och planerade åtgärder
  • Se föreningens inbokade felavhjälpande åtgärder i fastigheten
  • Se alla dokument och checklistor från genomförda ronderingar, SBA och drift
  • Hitta allt underlag från historiska ärenden då allt dokumenteras och sparas i portalen

Fördelar med teknisk förvaltning i kundportalen

Långsiktighet

Digital plattform som skapar viktiga underlag och kontinuitet för sittande och kommande styrelsemedlemmar. Projekt sparas och dokumenteras så att garantier och uppföljningar lätt kan göras och inte glöms bort

Allt på ett ställe

Mer effektivt styrelsearbete genom att tjänster såsom ekonomisk förvaltning och teknisk förvaltning synkas för bästa resultat vid till exempel budgetarbete, underhållsplanering och projektuppföljning

Uppföljning av beslut

Sittande styrelse kan använda sig av ärendehantering som digital agenda för beslut som rör teknisk förvaltning. Revisor kan följa upp på offerter och underlag som ligger till grund för ekonomiska beslut

Vad innebär teknisk förvaltning?

Med Nabo får du en personlig fastighetsförvaltare som ser över och hanterar allt inom den tekniska förvaltningen. Vi förvaltar och stöttar dig i alla tekniska frågor, från myndighetsbesiktningar och krav till planerat underhåll, byggprojekt och skadeärenden. Vi hjälper dig med upphandlingar av entreprenörer, kontraktskrivning och förstudier eller hanterar hela projektet från början till slut.

– Anna Hedberg, Fastighetsförvaltare

Upptäck Nabos tjänster inom teknisk förvaltning

Fastighetsförvaltning

Nabo erbjuder heltäckande fastighetsförvaltning och personlig rådgivning med proaktivt stöd i den långsiktiga planeringen av underhåll i fastigheten.

Fastighetsskötsel

Med Nabo får du löpande tillsyn av fastigheten och säkerställer att all teknik fungerar. Du får rådgivning och åtgärdsförslag vid fel och brister.

Serviceavtal tvättstuga

Med Nabo får du grundlig service av tvättmaskiner, torktumlare och torkskåp. Du får ökad livslängd på maskiner och felavhjälpande underhåll.

Drift och optimering

Få tillsyn, skötsel och underhåll av fastighetens värme- och ventilationssystem. Vi jobbar med fokus på optimering och effektivisering av energiförbrukning.

Energirapport

Ska din bostadsrättsförening se över elanvändningen? Nabo kan hjälpa er att kartlägga er genomsnittliga energianvändning och ge er rekommendationer om hur ni kan effektivisera för att spara pengar.

Energideklaration

Nabo hjälper dig upprätta en energideklaration i din brf eller fastighet. Våra certifierade experter har lång erfarenhet och kan även hjälpa till med andra myndighetsbesiktningar. 

Elsäkerhetsföreskrifter

Nabo kan hjälpa er så att ni som bostadsrättsförening eller hyresvärd uppfyller alla krav för elsäkerhetsföreskrifter. Vi genomför en inventering av befintlig elanläggning, utför en riskbedömning, ger förslag på åtgärder och periodiska kontroller av elinstallationer.

Projektledning

Nabos projektledare hjälper dig att genomföra stambyten, renoveringar och ombyggnader. De tar fram underlag, planerar det som behöver göras, upphandlar entreprenaden och driver själva projektet från start till slut.

Underhållsplan

Underhållsplanen är ett viktigt verktyg som hjälper dig i styrelsen att hålla koll på fastighetens skick och planera framtida åtgärder. Med hjälp av Nabos underhållsplan får du en överblick av kommande kostnader och ser till att myndighetskrav uppfylls.

Smart & tryggt elavtal för dig som kund hos Nabo

En fördel för dig som är ansluten till Nabo – i samarbete med Fortum.

Så tycker kunderna

Redan idag har vi 3 100 kunder runt om i Sverige. Här är vad några av dem säger om oss.

01/01

    Effektivt och användarvänligt

    “Nabo har skapat en produkt som är effektiv och användarvänlig. Styrelseverktyget bidrar till den kultur vi har i föreningen där alla hjälper till.”

    Thomas, Advokat:
    Åldermannen 100, Stockholm

    Det bästa med Nabo är kundportalen

    “Det bästa med Nabo är kundportalen, det är enkelt att få överblick av ekonomin. När jag loggar in får jag direkt koll på betalningar och fakturor. Det är också bra att vi kan ladda upp våra styrelsemötesprotokoll. Samarbetet har alltid fungerat bra och tycker att vi har en bra kontakt.”

    Andranik Safaryan, Egenföretagare: Mörsaren, Uppsala

    Kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare

    “Sen vi gick över till Nabo har förvaltningen av vår förening hela tiden gått framåt i positiv anda. Vi är väldigt nöjda med vår kontaktperson och tjänsterna som de erbjuder. Jag skulle rekommendera Nabo till föreningar som vill ha kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare.”

    Jan, Bygglärare: Hemmet 14, Stockholm

    System som alltid har fungerat

    “Vi har i 15 år varit otroligt nöjda med Nabo och den kompetens medarbetarna besitter. Kundportalen är ett oerhört bra system som alltid har fungerat. Jag rekommenderar Nabo till andra flera gånger om året – på grund av den personliga servicen och ett mycket bra system.”

    Dick Kjellberg, Smeden 2, Stockholm

    Tillmötesgående och serviceinriktade

    “Nabo är enkla och pragmatiska att ha att göra med och vi har förlängt avtalet eftersom vi är nöjda med utvecklingen. Som kunder får vi tillgång till både bra system och brett tjänsteinnehåll. Medarbetarna har alltid varit mycket tillmötesgående och serviceinriktade. Jag rekommenderar Nabo till andra bostadsrättsföreningar med liknande behov.”

    Kenneth, pensionär: Näktergalen 27, Stockholm

    Kunskap och erfarenhet

    “Vår förening har varit kund hos Nabo sen 90-talet och under alla dessa år har vi aldrig haft anledning att byta. Baserat på mina erfarenheter kan jag definitivt rekommendera Nabo. Jag tycker de samarbetar väl för att alltid ge snabba besked och det finns en kunskap och erfarenhet som gör att det fungerar väldigt smärtfritt för oss som förening.”

    Björn Nilsson, pensionär: Fajansen 8, Stockholm

    Jättebra stöd både administrativt och juridiskt

    “Det bästa med Nabo är bemötandet och all hjälp man får. Styrelserollen var ny för mig och jag fick ett jättebra stöd både administrativt och juridiskt. Jag rekommenderar Nabo för deras tjänster och förmåga att lösa allt internt. Det känns tryggt att allt finns under samma tak och dessutom är kundportalen bra för att få information kring vad som är aktuellt.”

    Mia Gustafsson, Redovisningsansvarig: Fabrikshuset, Värmdö

    Snabba svar i portalen

    “Vi i föreningen tog in många offerter inför bytet av förvaltare och valde Nabo dels baserat på vitsord och dels för att vi var noggranna med att den förvaltaren vi bytte till inte skulle innebära mer jobb för oss i styrelsen. Övergången till Nabo gick över förväntan, det var inte så mycket vi behövde göra själva. Jag kan absolut rekommendera Nabo till andra brf:er, man får svar fort och i portalen kan jag enkelt se vad de andra i styrelsen gör.”

    Svante Lundin, Ordförande: Stenbrottet 3, Stockholm

    Jag kan göra mycket själv i portalen

    “Vi i föreningen har valt att ha både ekonomisk och teknisk förvaltning hos Nabo. Det är bekvämt att ha det samlat och jag upplever att man får raska svar. Det blev en omställning att få en kundportal men vi är positiva till den insyn vi får och att vi slipper att alltid behöva ringa eller maila för information. I portalen kan jag göra mycket själv utan att för den sakens skull tappa den personliga kontakten. Som samarbetet utvecklar sig ser jag vidare väldigt stor potential hos Nabo.”

    Thomas, Ordförande: Solna Blomgården, Stockholm

    Kundplattformen är riktigt bra

    “Kundplattformen är riktigt bra och genom den får vi en bra överblick på allt som berör vår brf och informationen är lättåtkomlig. Vi har en mycket bra kontaktperson – serviceinriktad och kunnig vilket inger förtroende. Vi får mycket för pengarna och jag kan varmt rekommendera Nabo till andra bostadsrättsföreningar.”

    Karl-Gunnar, Pensionär: Fältspaten, Uppsala