Hem » Webinar » Budget i bostadsrättsföreningen

Budget i bostadsrättsföreningen

Ett verktyg för att hålla koll på föreningens löpande kostnader.

En budget i en är ett bra verktyg för att hålla koll på föreningens löpande kostnader. Med hjälp av föreningens ekonomiska förvaltare kan man ta fram ett utkast till en budget, där styrelsen sedan kan planera kommande års intäkter och kostnader för att se hur de påverkar ert resultat.

Budgeten i en brf kan hjälpa till att besvara frågor om när det är dags att lägga om föreningens lån för att sänka kostnader, om justering av undercentralen kan sänka fjärrvärmekostnaden och andra frågor om åtgärder som kan förbättra föreningens ekonomi. ​​​​​​​

Under webinaret berättar vi mer om bland annat: 

– Varför brf:er ska ha en budget och måste man det?
– Hur använder man sig av budgetar?
– Vilka olika budgetmetoder finns det?

Det går bra att se webinaret i efterhand – fyll i formuläret nedan. Jonas presentation i pdf-format hittar du här

Relaterad media

Prata med oss!

Om du vill komma i kontakt med Nabo så hittar du enkelt alla kontaktuppgifter på vår kontaktsida.