Hem » Webinar » Allt om Årsredovisning för en BRF 2023

Allt om Årsredovisning för en BRF 2023

​​​​​Snart är det dags för bostadsrättsföreningar att ta fram årsredovisning för 2023.

Snart är det dags för bostadsrättsföreningar att ta fram årsredovisning för 2023. Vi befinner oss i tider av ekonomisk osäkerhet där priserna har gått ned på bostadsrätter.

Årsredovisningen är en av de viktigaste handlingarna för externa intressenter och därför är det viktigt att förstå årsredovisningen och dess nyckeltal. Arbetet med propositionen Tryggare bostadsrätt har bl.a. lett till en förändrad årsredovisningslag för bostadsrättsföreningar som skall ge ökad transparens och jämförbarhet mellan olika föreningar. Bokföringsnämnden (BFN) har sedan gått ut med remisser för hur dessa lagförändring skall implementeras i praktiken.

För att hjälpa er förening i detta viktiga arbete har vi samlat all vår expertis på Nabo för att gå igenom ändringarna, vad de innebär, vad man i övrigt skall tänka på som styrelse och styrelsens ansvar i framtagandet av ny Årsredovisning.

Med oss i detta webinar har vi Janni Karlsson och Jonas Gustavsson, ekonomiska förvaltare på Nabo. Önskas fler tips eller annan vägledning? Läs mer om Ekonomisk förvaltning på Nabo och ta hjälp av våra experter.

Relaterad media

Prata med oss!

Om du vill komma i kontakt med Nabo så hittar du enkelt alla kontaktuppgifter på vår kontaktsida.