Hem » Våra tjänster » Teknisk förvaltning » Teknisk förvaltning i Göteborg

Teknisk förvaltning i Göteborg

Vi är en av Sveriges mest anlitade förvaltare av bostadsrätter. När det gäller teknisk förvaltning i Göteborg har vi stor erfarenhet som styrelsen i en brf kan dra nytta av. Kontakta oss om du är intresserad av teknisk förvaltning i Göteborg.

Teknisk förvaltning Göteborg

Teknisk förvaltning i Göteborg handlar bland annat om att planera åtgärder inom underhåll, så att de kan genomföras när det är ekonomiskt fördelaktigt. Det bör ske i god tid innan problem riskerar att uppstå med viktiga system. Med en teknisk förvaltare från Nabo kan ni höja kvalitén på boendet och värdet på fastigheten. Med tekniskt förvaltning i Göteborg kan det också vara möjligt att sänka de löpande kostnaderna genom att effektivisera till exempel uppvärmningen eller förbättra isoleringen.

Teknisk förvaltning i bostadsrättsförening

Vi är en av Sveriges mest anlitade förvaltare av bostadsrätter. När det gäller teknisk förvaltning i Göteborg har vi stor erfarenhet som styrelsen i en BRF kan dra nytta av. Att anlita en teknisk förvaltare innebär att styrelsens medlemmar slipper oroa sig för skicket på fastighetens tekniska system. Det är istället en fackman som tar på sig det viktiga ansvaret.

Teknisk förvaltning i Göteborg är inte samma sak som fastighetsskötsel utan det är två olika tjänster som kompletterar varandra. En teknisk förvaltare från Nabo arbetar med att förbereda stora projekt inom underhåll och renovering. Det ingår också i den tekniska förvaltningen att tillmötesgå krav som myndigheter har på allt från hissbesiktning till att rapportera energiförbrukning.

Teknisk förvaltning i Göteborg bygger på er underhållsplan

Arbetet med teknisk förvaltning i Göteborg utgår från att det finns en underhållsplan. Er förvaltare börjar ofta med att undersöka och beskriva fastighetens status och framtida underhållsbehov och sammanställa resultatet i en underhållsplan. En underhållsplan är viktig för att ni ska kunna budgetera och ha ekonomisk framförhållning. Det behövs, då stambyten och andra större åtgärder kommer att påverka föreningens ekonomi i många år.

Löpande teknisk förvaltning handlar sedan om att förebygga problem och hålla hög standard utifrån underhållsplanen. Det görs genom regelbunden besiktning och genom att hålla styrelsen uppdaterad via förvaltarmöten.

Konkreta exempel på vad som kan omfattas av teknisk förvaltning i Göteborg:

  • Upphandling inför större projekt inom renovering, underhåll och nybyggnation
  • Hantering av eventuella skadeärenden i föreningen
  • Teknisk administrativ förvaltning och projektledning
  • Kontroller och rapportering utifrån gällande myndighetskrav

Med proaktiv förvaltning är ni steget före

Teknisk förvaltning i Göteborg går bland annat ut på att ni aldrig ska behöva överraskas av oförutsedda utgifter för sådant som kan förutses. Kontakta oss om ni är intresserade av en förvaltare som arbetar proaktivt så att ni alltid vet vad som måste göras, vad det kommer att kosta och när det är rätt tid att genomföra det. Med teknisk förvaltning i Göteborg får ni en egen expert på er fastighet.

Därför ska du välja Nabo

Proffsigt

Få ett team av engagerade experter som ger snabba svar och löser problemen

Tidseffektivt

Minska arbetsbördan och frigör tid med enkla digitala lösningar

Långsiktigt och transparent

Säkerställ kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i kundportalen

Teknisk förvaltning i Göteborg med Nabo

Komplett förvaltning enligt AFF*

Personlig förvaltning med dedikerad kontaktperson

Fastighetsskötsel med löpande rondering och tillsyn

Hantering av planerat underhåll

Skadehantering och löpande underhållsåtgärder

Stöd vid myndighetsbesiktningar och upphandlingar


Smarta digitala lösningar

Digital underhållsplan för kommande 50-årsperiod med årlig licens

Statusuppdateringar för felanmälningar från start till slut

Enkla lösningar för protokollförande och rapportering digitalt

Skadeärenden med regelbunden uppdatering av förvaltaren

Tillgång till upphandlingsdokument och byggmötesprotokoll


Utbildningar och kompetensutveckling

Grundläggande utbildningar om fastighetens teknik och underhåll

Fördjupande webinar inom ämnen såsom myndighetskrav, underhållsplan, SBA med mera

Nyhetsuppdateringar med aktuell information för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare

Så tycker kunderna

Redan idag har vi 3 100 kunder runt om i Sverige. Här är vad några av dem säger om oss.

01/01

    Effektivt och användarvänligt

    “Nabo har skapat en produkt som är effektiv och användarvänlig. Styrelseverktyget bidrar till den kultur vi har i föreningen där alla hjälper till.”

    Thomas, Advokat:
    Åldermannen 100, Stockholm

    Det bästa med Nabo är kundportalen

    “Det bästa med Nabo är kundportalen, det är enkelt att få överblick av ekonomin. När jag loggar in får jag direkt koll på betalningar och fakturor. Det är också bra att vi kan ladda upp våra styrelsemötesprotokoll. Samarbetet har alltid fungerat bra och tycker att vi har en bra kontakt.”

    Andranik Safaryan, Egenföretagare: Mörsaren, Uppsala

    Kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare

    “Sen vi gick över till Nabo har förvaltningen av vår förening hela tiden gått framåt i positiv anda. Vi är väldigt nöjda med vår kontaktperson och tjänsterna som de erbjuder. Jag skulle rekommendera Nabo till föreningar som vill ha kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare.”

    Jan, Bygglärare: Hemmet 14, Stockholm

    System som alltid har fungerat

    “Vi har i 15 år varit otroligt nöjda med Nabo och den kompetens medarbetarna besitter. Kundportalen är ett oerhört bra system som alltid har fungerat. Jag rekommenderar Nabo till andra flera gånger om året – på grund av den personliga servicen och ett mycket bra system.”

    Dick Kjellberg, Smeden 2, Stockholm

    Tillmötesgående och serviceinriktade

    “Nabo är enkla och pragmatiska att ha att göra med och vi har förlängt avtalet eftersom vi är nöjda med utvecklingen. Som kunder får vi tillgång till både bra system och brett tjänsteinnehåll. Medarbetarna har alltid varit mycket tillmötesgående och serviceinriktade. Jag rekommenderar Nabo till andra bostadsrättsföreningar med liknande behov.”

    Kenneth, pensionär: Näktergalen 27, Stockholm

    Kunskap och erfarenhet

    “Vår förening har varit kund hos Nabo sen 90-talet och under alla dessa år har vi aldrig haft anledning att byta. Baserat på mina erfarenheter kan jag definitivt rekommendera Nabo. Jag tycker de samarbetar väl för att alltid ge snabba besked och det finns en kunskap och erfarenhet som gör att det fungerar väldigt smärtfritt för oss som förening.”

    Björn Nilsson, pensionär: Fajansen 8, Stockholm

    Jättebra stöd både administrativt och juridiskt

    “Det bästa med Nabo är bemötandet och all hjälp man får. Styrelserollen var ny för mig och jag fick ett jättebra stöd både administrativt och juridiskt. Jag rekommenderar Nabo för deras tjänster och förmåga att lösa allt internt. Det känns tryggt att allt finns under samma tak och dessutom är kundportalen bra för att få information kring vad som är aktuellt.”

    Mia Gustafsson, Redovisningsansvarig: Fabrikshuset, Värmdö

    Snabba svar i portalen

    “Vi i föreningen tog in många offerter inför bytet av förvaltare och valde Nabo dels baserat på vitsord och dels för att vi var noggranna med att den förvaltaren vi bytte till inte skulle innebära mer jobb för oss i styrelsen. Övergången till Nabo gick över förväntan, det var inte så mycket vi behövde göra själva. Jag kan absolut rekommendera Nabo till andra brf:er, man får svar fort och i portalen kan jag enkelt se vad de andra i styrelsen gör.”

    Svante Lundin, Ordförande: Stenbrottet 3, Stockholm

    Jag kan göra mycket själv i portalen

    “Vi i föreningen har valt att ha både ekonomisk och teknisk förvaltning hos Nabo. Det är bekvämt att ha det samlat och jag upplever att man får raska svar. Det blev en omställning att få en kundportal men vi är positiva till den insyn vi får och att vi slipper att alltid behöva ringa eller maila för information. I portalen kan jag göra mycket själv utan att för den sakens skull tappa den personliga kontakten. Som samarbetet utvecklar sig ser jag vidare väldigt stor potential hos Nabo.”

    Thomas, Ordförande: Solna Blomgården, Stockholm

    Kundplattformen är riktigt bra

    “Kundplattformen är riktigt bra och genom den får vi en bra överblick på allt som berör vår brf och informationen är lättåtkomlig. Vi har en mycket bra kontaktperson – serviceinriktad och kunnig vilket inger förtroende. Vi får mycket för pengarna och jag kan varmt rekommendera Nabo till andra bostadsrättsföreningar.”

    Karl-Gunnar, Pensionär: Fältspaten, Uppsala

    Det är enkelt att byta till Nabo

    Vi gör det enkelt att byta förvaltare! Från uppsägning av avtal till ett eget uppstartsteam.

    1

    Säg upp befintligt avtal

    Glöm inte att ha koll på uppsägningstiden när ni säger upp ert nuvarande avtal så att det inte förlängs automatiskt.

    2

    Tillsammans hanterar vi bytet

    Slipp pappersarbete och kommunikation med er nuvarande förvaltare – med en fullmakt sköter vi det åt er.

    3

    Få ett eget team!

    Vårt uppstartsteam hjälper er att komma igång och finns tillhands så länge som det behövs.