Teknisk förvaltning i Göteborg
Vi är en av Sveriges mest anlitade förvaltare av bostadsrätter. När det gäller teknisk förvaltning i Göteborg har vi stor erfarenhet som styrelsen i en brf kan dra nytta av. Kontakta oss om du är intresserad av teknisk förvaltning i Göteborg.

Teknisk förvaltning Göteborg
Teknisk förvaltning i Göteborg handlar bland annat om att planera åtgärder inom underhåll, så att de kan genomföras när det är ekonomiskt fördelaktigt. Det bör ske i god tid innan problem riskerar att uppstå med viktiga system. Med en teknisk förvaltare från Nabo kan ni höja kvalitén på boendet och värdet på fastigheten. Med tekniskt förvaltning i Göteborg kan det också vara möjligt att sänka de löpande kostnaderna genom att effektivisera till exempel uppvärmningen eller förbättra isoleringen.

Teknisk förvaltning i bostadsrättsförening
Vi är en av Sveriges mest anlitade förvaltare av bostadsrätter. När det gäller teknisk förvaltning i Göteborg har vi stor erfarenhet som styrelsen i en BRF kan dra nytta av. Att anlita en teknisk förvaltare innebär att styrelsens medlemmar slipper oroa sig för skicket på fastighetens tekniska system. Det är istället en fackman som tar på sig det viktiga ansvaret.
Teknisk förvaltning i Göteborg är inte samma sak som fastighetsskötsel utan det är två olika tjänster som kompletterar varandra. En teknisk förvaltare från Nabo arbetar med att förbereda stora projekt inom underhåll och renovering. Det ingår också i den tekniska förvaltningen att tillmötesgå krav som myndigheter har på allt från hissbesiktning till att rapportera energiförbrukning.
Teknisk förvaltning i Göteborg bygger på er underhållsplan
Arbetet med teknisk förvaltning i Göteborg utgår från att det finns en underhållsplan. Er förvaltare börjar ofta med att undersöka och beskriva fastighetens status och framtida underhållsbehov och sammanställa resultatet i en underhållsplan. En underhållsplan är viktig för att ni ska kunna budgetera och ha ekonomisk framförhållning. Det behövs, då stambyten och andra större åtgärder kommer att påverka föreningens ekonomi i många år.
Löpande teknisk förvaltning handlar sedan om att förebygga problem och hålla hög standard utifrån underhållsplanen. Det görs genom regelbunden besiktning och genom att hålla styrelsen uppdaterad via förvaltarmöten.
Konkreta exempel på vad som kan omfattas av teknisk förvaltning i Göteborg:
- Upphandling inför större projekt inom renovering, underhåll och nybyggnation
- Hantering av eventuella skadeärenden i föreningen
- Teknisk administrativ förvaltning och projektledning
- Kontroller och rapportering utifrån gällande myndighetskrav
Med proaktiv förvaltning är ni steget före
Teknisk förvaltning i Göteborg går bland annat ut på att ni aldrig ska behöva överraskas av oförutsedda utgifter för sådant som kan förutses. Kontakta oss om ni är intresserade av en förvaltare som arbetar proaktivt så att ni alltid vet vad som måste göras, vad det kommer att kosta och när det är rätt tid att genomföra det. Med teknisk förvaltning i Göteborg får ni en egen expert på er fastighet.
Därför ska du välja Nabo
Proffsigt
Få ett team av engagerade experter som ger snabba svar och löser problemen
Tidseffektivt
Minska arbetsbördan och frigör tid med enkla digitala lösningar
Långsiktigt och transparent
Säkerställ kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i kundportalen
Teknisk förvaltning i Göteborg med Nabo
Komplett förvaltning enligt AFF*
Personlig förvaltning med dedikerad kontaktperson
Fastighetsskötsel med löpande rondering och tillsyn
Hantering av planerat underhåll
Skadehantering och löpande underhållsåtgärder
Stöd vid myndighetsbesiktningar och upphandlingar
Smarta digitala lösningar
Digital underhållsplan för kommande 50-årsperiod med årlig licens
Statusuppdateringar för felanmälningar från start till slut
Enkla lösningar för protokollförande och rapportering digitalt
Skadeärenden med regelbunden uppdatering av förvaltaren
Tillgång till upphandlingsdokument och byggmötesprotokoll
Utbildningar och kompetensutveckling
Grundläggande utbildningar om fastighetens teknik och underhåll
Fördjupande webinar inom ämnen såsom myndighetskrav, underhållsplan, SBA med mera
Nyhetsuppdateringar med aktuell information för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare
Så tycker kunderna
Redan idag har vi 3 100 kunder runt om i Sverige. Här är vad några av dem säger om oss.
Effektivt och användarvänligt
“Nabo har skapat en produkt som är effektiv och användarvänlig. Styrelseverktyget bidrar till den kultur vi har i föreningen där alla hjälper till.”
– Thomas, Advokat:
Åldermannen 100, Stockholm

Det bästa med Nabo är kundportalen
“Det bästa med Nabo är kundportalen, det är enkelt att få överblick av ekonomin. När jag loggar in får jag direkt koll på betalningar och fakturor. Det är också bra att vi kan ladda upp våra styrelsemötesprotokoll. Samarbetet har alltid fungerat bra och tycker att vi har en bra kontakt.”
– Andranik Safaryan, Egenföretagare: Mörsaren, Uppsala

Kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare
“Sen vi gick över till Nabo har förvaltningen av vår förening hela tiden gått framåt i positiv anda. Vi är väldigt nöjda med vår kontaktperson och tjänsterna som de erbjuder. Jag skulle rekommendera Nabo till föreningar som vill ha kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare.”
– Jan, Bygglärare: Hemmet 14, Stockholm

System som alltid har fungerat
“Vi har i 15 år varit otroligt nöjda med Nabo och den kompetens medarbetarna besitter. Kundportalen är ett oerhört bra system som alltid har fungerat. Jag rekommenderar Nabo till andra flera gånger om året – på grund av den personliga servicen och ett mycket bra system.”
– Dick Kjellberg, Smeden 2, Stockholm

Tillmötesgående och serviceinriktade
“Nabo är enkla och pragmatiska att ha att göra med och vi har förlängt avtalet eftersom vi är nöjda med utvecklingen. Som kunder får vi tillgång till både bra system och brett tjänsteinnehåll. Medarbetarna har alltid varit mycket tillmötesgående och serviceinriktade. Jag rekommenderar Nabo till andra bostadsrättsföreningar med liknande behov.”
– Kenneth, pensionär: Näktergalen 27, Stockholm

Kunskap och erfarenhet
“Vår förening har varit kund hos Nabo sen 90-talet och under alla dessa år har vi aldrig haft anledning att byta. Baserat på mina erfarenheter kan jag definitivt rekommendera Nabo. Jag tycker de samarbetar väl för att alltid ge snabba besked och det finns en kunskap och erfarenhet som gör att det fungerar väldigt smärtfritt för oss som förening.”
– Björn Nilsson, pensionär: Fajansen 8, Stockholm

Jättebra stöd både administrativt och juridiskt
“Det bästa med Nabo är bemötandet och all hjälp man får. Styrelserollen var ny för mig och jag fick ett jättebra stöd både administrativt och juridiskt. Jag rekommenderar Nabo för deras tjänster och förmåga att lösa allt internt. Det känns tryggt att allt finns under samma tak och dessutom är kundportalen bra för att få information kring vad som är aktuellt.”
– Mia Gustafsson, Redovisningsansvarig: Fabrikshuset, Värmdö

Snabba svar i portalen
“Vi i föreningen tog in många offerter inför bytet av förvaltare och valde Nabo dels baserat på vitsord och dels för att vi var noggranna med att den förvaltaren vi bytte till inte skulle innebära mer jobb för oss i styrelsen. Övergången till Nabo gick över förväntan, det var inte så mycket vi behövde göra själva. Jag kan absolut rekommendera Nabo till andra brf:er, man får svar fort och i portalen kan jag enkelt se vad de andra i styrelsen gör.”
– Svante Lundin, Ordförande: Stenbrottet 3, Stockholm

Jag kan göra mycket själv i portalen
“Vi i föreningen har valt att ha både ekonomisk och teknisk förvaltning hos Nabo. Det är bekvämt att ha det samlat och jag upplever att man får raska svar. Det blev en omställning att få en kundportal men vi är positiva till den insyn vi får och att vi slipper att alltid behöva ringa eller maila för information. I portalen kan jag göra mycket själv utan att för den sakens skull tappa den personliga kontakten. Som samarbetet utvecklar sig ser jag vidare väldigt stor potential hos Nabo.”
– Thomas, Ordförande: Solna Blomgården, Stockholm

Kundplattformen är riktigt bra
“Kundplattformen är riktigt bra och genom den får vi en bra överblick på allt som berör vår brf och informationen är lättåtkomlig. Vi har en mycket bra kontaktperson – serviceinriktad och kunnig vilket inger förtroende. Vi får mycket för pengarna och jag kan varmt rekommendera Nabo till andra bostadsrättsföreningar.”
– Karl-Gunnar, Pensionär: Fältspaten, Uppsala

Dedikerat Nykundsteam för bekymmersfri övergång
Vi gör det enkelt att byta förvaltare! Från uppsägning av avtal till ett eget Nykundsteam.
1
Säg upp befintligt avtal
Glöm inte att ha koll på uppsägningstiden så att det inte förlängs automatiskt.
2
Tillsammans hanterar vi hela bytet
Slipp pappersarbete och kommunikation med er nuvarande förvaltare – med en fullmakt sköter vi det åt er.
3
Få ett eget team!
Vårt Nykundsteam hjälper er att komma igång och finns tillhands så länge som det behövs.
Upptäck fler tjänster inom teknisk förvaltning
Fastighetsförvaltning
Nabo erbjuder heltäckande fastighetsförvaltning och personlig rådgivning med proaktivt stöd i den långsiktiga planeringen av underhåll i fastigheten.
Fastighetsskötsel
Med Nabo får du löpande tillsyn av fastigheten och säkerställer att all teknik fungerar. Du får rådgivning och åtgärdsförslag vid fel och brister.
Serviceavtal tvättstuga
Med Nabo får du grundlig service av tvättmaskiner, torktumlare och torkskåp. Du får ökad livslängd på maskiner och felavhjälpande underhåll.
Drift och optimering
Få tillsyn, skötsel och underhåll av fastighetens värme- och ventilationssystem. Vi jobbar med fokus på optimering och effektivisering av energiförbrukning.
Energirapport
Ska din bostadsrättsförening se över elanvändningen? Nabo kan hjälpa er att kartlägga er genomsnittliga energianvändning och ge er rekommendationer om hur ni kan effektivisera för att spara pengar.
Energideklaration
Nabo hjälper dig upprätta en energideklaration i din brf eller fastighet. Våra certifierade experter har lång erfarenhet och kan även hjälpa till med andra myndighetsbesiktningar.
Elsäkerhetsföreskrifter
Nabo kan hjälpa er så att ni som bostadsrättsförening eller hyresvärd uppfyller alla krav för elsäkerhetsföreskrifter. Vi genomför en inventering av befintlig elanläggning, utför en riskbedömning, ger förslag på åtgärder och periodiska kontroller av elinstallationer.
Projektledning
Nabos projektledare hjälper dig att genomföra stambyten, renoveringar och ombyggnader. De tar fram underlag, planerar det som behöver göras, upphandlar entreprenaden och driver själva projektet från start till slut.
Underhållsplan
Underhållsplanen är ett viktigt verktyg som hjälper dig i styrelsen att hålla koll på fastighetens skick och planera framtida åtgärder. Med hjälp av Nabos underhållsplan får du en överblick av kommande kostnader och ser till att myndighetskrav uppfylls.