Hem » Våra tjänster » Teknisk förvaltning » Fastighetsservice » Fastighetsservice i Stockholm

Fastighetsservice i Stockholm

Nabo har lång erfarenhet av fastighetsservice i Stockholm för bostadsrättsföreningar och skapar en trygghet för styrelsen vid anlitande av en fastighetsskötare som ansvarar för löpande tillsyn av er fastighet. 

Vy över Stockholm

Fastighetsservice för BRF:er och fastighetsägare 

Nabo är en av de största leverantörerna av fastighetsskötsel i Stockholm. Vi har många bostadsrättsföreningar bland våra kunder och det är en trygghet för en styrelse i en brf att anlita en fastighetsskötare som ansvarar för löpande tillsyn och som kan åtgärda mindre problem. 

Genom att anlita Nabo för fastighetsservice i Stockholm undviker ni obehagliga överraskningar som rör fastighetens skick och drift. Fastighetsservice faller under teknisk förvaltning som är ett flertal olika tjänster vi erbjuder många bostadsrättsföreningar i Stockholm. Teknisk förvaltning kan även handla om beslut som rör ombyggnationer och underhåll som stambyte och fasadrenovering.

Tekniska installationer måste ses över regelbundet

Fastighetsservice i Stockholm handlar bland annat om att säkerställa att tekniska installationer fungerar som de ska. En fastighetsskötare från Nabo arbetar utifrån ett löpande schema som innebär att sådant som ventilations- och värmesystem gås igenom med jämna mellanrum. Det minskar risken för driftstopp och kan även leda till lägre löpande kostnader. Fastighetsservice i Stockholm är också ett bra sätt att ge en styrelse i en brf eller ett fastighetsbolag ett underlag inför större ombyggnader och underhåll. 

Fastighetsservice i Stockholm med kort varsel

Att ha en erfaren fastighetsskötare från Nabo är en stor tillgång enligt våra kunder. Fastighetsskötaren får snabbt stor kunskap om er fastighet och kan lösa små problem innan de utvecklar sig till riktigt stora bekymmer. Vem som ansvarar för vad är ofta otydligt i en brf som inte har professionell fastighetsservice. Om något händer tar ni kontakt med Nabo så löser vi situationen. Vi har även journummer för fastighetsservice i Stockholm så att ni kan få hjälp direkt om ett allvarligt problem skulle uppstå.

Digital rapportering

Bra fastighetsservice i Stockholm handlar också, enligt oss, om att dela information på ett tydligt sätt och ge beställaren full insyn i vilka åtgärder som utförts och vilket skick fastigheten är i. För att stödja detta har vi utvecklat en digital plattform som vi använder för rapportering.

Vad ingår i fastighetsservice i Stockholm från Nabo?

Nabo arbetar med kundens behov i centrum och vi kan erbjuda flera olika upplägg när det gäller fastighetsservice i Stockholm. Vem som ska ha ansvar för vilka uppgifter regleras alltid i avtal som innehåller en så kallad gränsdragningslista. Här är uppgifter som ofta ingår när vi på Nabo tar på oss ett uppdrag inom fastighetsservice i Stockholm:

  • Avläsning av mätarställningar
  • Byte av lampor
  • Översyn av ventilations- och värmesystem
  • Översyn lås och gångjärn
  • Felrapportering
  • Byte av packningar på kranar
  • Tillsyn av tvättstugan
  • Jour

Därför ska du välja Nabo

Proffsigt

Få ett team av engagerade experter som ger snabba svar och löser problemen

Tidseffektivt

Minska arbetsbördan och frigör tid med enkla digitala lösningar

Långsiktigt och transparent

Säkerställ kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i kundportalen

Fastighetsservice i Stockholm med Nabo

Löpande tillsyn och smarta digitala lösningar

Enkla lösningar för protokollförande och rapportering digitalt

Löpande tillsyn av fastigheten av personlig fastighetsskötare

Fastighetsskötare som är generalist och kan hjälpa med alla frågor kring fastigheten

Felavhjälpande underhåll på plats

Regelbunden rapportering till styrelsen

Proaktiv fastighetsskötsel med åtgärdsförslag


Kompetent hjälp vid felanmälan

Felanmälan bemannad av tekniskt kompetent personal

Hjälp med att åtgärda felet eller boka specialist direkt vid försa kontakt

Samverkan med jour för överlämning av akuta ärenden

Statusuppdateringar för felanmälningar från start till slut

Tillgång till ett helt team av fastighetsskötare för att du ska få hjälp vid till ex. sjukdom eller ledighet

Tekniker som finns i området för att snabbt kunna hjälpa dig vid akuta behov


Hantverkare för åtgärder i lägenheten

Boende får hjälp med hantverkare i hemmet

Fasta priser på de vanligaste åtgärderna

Fastighetstekniker som är tillgänglig för felavhjälpande i lägenheten under ronderingar

Du får hjälp av en fastighetsskötare som kan hela fastigheten

Välj Nabo och få teknisk support dygnet runt

  • Med Nabo får du fastighetstekniker med jourhavande för support 24/7
  • Fastighetsteknikern säkerställer felavhjälpande 07-16
  • Jouren löser akuta fel och rapporterar till ansvarig tekniker 17-06

Lita inte bara på oss. Lita på våra tusentals kunder.

Redan idag har vi 3 400 kunder runt om i Sverige. Här är vad några av dem säger om oss.

01/01

    Effektivt och användarvänligt

    “Nabo har skapat en produkt som är effektiv och användarvänlig. Styrelseverktyget bidrar till den kultur vi har i föreningen där alla hjälper till.”

    Thomas, Advokat:
    Åldermannen 100, Stockholm

    Det bästa med Nabo är kundportalen

    “Det bästa med Nabo är kundportalen, det är enkelt att få överblick av ekonomin. När jag loggar in får jag direkt koll på betalningar och fakturor. Det är också bra att vi kan ladda upp våra styrelsemötesprotokoll. Samarbetet har alltid fungerat bra och tycker att vi har en bra kontakt.”

    Andranik Safaryan, Egenföretagare: Mörsaren, Uppsala

    Kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare

    “Sen vi gick över till Nabo har förvaltningen av vår förening hela tiden gått framåt i positiv anda. Vi är väldigt nöjda med vår kontaktperson och tjänsterna som de erbjuder. Jag skulle rekommendera Nabo till föreningar som vill ha kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare.”

    Jan, Bygglärare: Hemmet 14, Stockholm

    System som alltid har fungerat

    “Vi har i 15 år varit otroligt nöjda med Nabo och den kompetens medarbetarna besitter. Kundportalen är ett oerhört bra system som alltid har fungerat. Jag rekommenderar Nabo till andra flera gånger om året – på grund av den personliga servicen och ett mycket bra system.”

    Dick Kjellberg, Smeden 2, Stockholm

    Tillmötesgående och serviceinriktade

    “Nabo är enkla och pragmatiska att ha att göra med och vi har förlängt avtalet eftersom vi är nöjda med utvecklingen. Som kunder får vi tillgång till både bra system och brett tjänsteinnehåll. Medarbetarna har alltid varit mycket tillmötesgående och serviceinriktade. Jag rekommenderar Nabo till andra bostadsrättsföreningar med liknande behov.”

    Kenneth, pensionär: Näktergalen 27, Stockholm

    Kunskap och erfarenhet

    “Vår förening har varit kund hos Nabo sen 90-talet och under alla dessa år har vi aldrig haft anledning att byta. Baserat på mina erfarenheter kan jag definitivt rekommendera Nabo. Jag tycker de samarbetar väl för att alltid ge snabba besked och det finns en kunskap och erfarenhet som gör att det fungerar väldigt smärtfritt för oss som förening.”

    Björn Nilsson, pensionär: Fajansen 8, Stockholm

    Jättebra stöd både administrativt och juridiskt

    “Det bästa med Nabo är bemötandet och all hjälp man får. Styrelserollen var ny för mig och jag fick ett jättebra stöd både administrativt och juridiskt. Jag rekommenderar Nabo för deras tjänster och förmåga att lösa allt internt. Det känns tryggt att allt finns under samma tak och dessutom är kundportalen bra för att få information kring vad som är aktuellt.”

    Mia Gustafsson, Redovisningsansvarig: Fabrikshuset, Värmdö

    Snabba svar i portalen

    “Vi i föreningen tog in många offerter inför bytet av förvaltare och valde Nabo dels baserat på vitsord och dels för att vi var noggranna med att den förvaltaren vi bytte till inte skulle innebära mer jobb för oss i styrelsen. Övergången till Nabo gick över förväntan, det var inte så mycket vi behövde göra själva. Jag kan absolut rekommendera Nabo till andra brf:er, man får svar fort och i portalen kan jag enkelt se vad de andra i styrelsen gör.”

    Svante Lundin, Ordförande: Stenbrottet 3, Stockholm

    Jag kan göra mycket själv i portalen

    “Vi i föreningen har valt att ha både ekonomisk och teknisk förvaltning hos Nabo. Det är bekvämt att ha det samlat och jag upplever att man får raska svar. Det blev en omställning att få en kundportal men vi är positiva till den insyn vi får och att vi slipper att alltid behöva ringa eller maila för information. I portalen kan jag göra mycket själv utan att för den sakens skull tappa den personliga kontakten. Som samarbetet utvecklar sig ser jag vidare väldigt stor potential hos Nabo.”

    Thomas, Ordförande: Solna Blomgården, Stockholm

    Kundplattformen är riktigt bra

    “Kundplattformen är riktigt bra och genom den får vi en bra överblick på allt som berör vår brf och informationen är lättåtkomlig. Vi har en mycket bra kontaktperson – serviceinriktad och kunnig vilket inger förtroende. Vi får mycket för pengarna och jag kan varmt rekommendera Nabo till andra bostadsrättsföreningar.”

    Karl-Gunnar, Pensionär: Fältspaten, Uppsala