Logga in

Upptäck Nabos kundportal

Nabos kundportal är framtagen för att underlätta styrelsearbetet för dig och din brf. Här får du smarta funktioner som attest av fakturor, utlägg, digital dokumenthantering och mycket mer. Är du styrelsemedlem eller boende i en förening förvaltad av Nabo? Logga in i kundportalen med hjälp av BankID och ta del av funktioner som underlättar vardagen.

Logga in
Ekonomisk förvaltning Teknisk förvaltning Juridik

Nabo erbjuder en marknadsledande styrelseportal för brf:er

Nabo har tagit fram en styrelseportal för våra kunder som är ett kraftfullt verktyg med stöd för många funktioner men samtidigt lätt att använda. Det är till stor hjälp i de bostadsrättsföreningar där Nabo står för förvaltningen. Detta eftersom förvaltning innebär olika moment som ska utföras och rapporteras – samtidigt som det kan svårt att få överblick.

Det ska vara enkelt att sitta i en styrelse för en brf

De flesta som sitter i en styrelse i en brf kan intyga att det handlar om att göra många olika saker rätt och hålla reda på väldigt mycket information. Vår styrelseportal förenklar såväl de stora besluten som det löpande arbetet. Det är inte bara våra förvaltare som har glädje av Nabos brf-app. Alla som har att göra med ekonomi och administration i bostadsrättsföreningen kommer att ha nytta av vår styrelseportal. Vår tanke är att det inte ska vara svårare att till exempel sköta den löpande bokföringen i en brf än att göra privata bankärenden.

Styrelseappen garanterar full insyn i förvaltarnas arbete. För att få åtkomst loggar man in med BankID, och viktiga ärenden kan följas i realtid. Ingen behöver informeras om en uppgift som utförts utan all information är alltid tillgänglig för alla behöriga av vår brf-app.

Digitalisering innebär effektivisering

Med vår digitala styrelseportal kan arbetet med att förvalta en bostadsrättsförening skötas tidseffektivt och med mindre risk för misstag. Styrelsearbetet blir inte lika platsberoende som när det bygger på fysiska möten. Det går dessutom snabbt att skapa sig en bild av viktiga händelser i en förening när man inte hanterar pärmar, papper och arkiv för att få den information man vill åt.

Exempel på funktioner som är integrerade i Nabos styrelseportal

  • Notiser när något behöver göras
  • Tillgång till resultatrapport, balansrapport, likviditetsrapport, realtidsrapporter
  • Budget
  • Se saldon samt status på kund- och leverantörsfakturor
  • Attestering av leverantörsfakturor
  • Hantering av avier och fakturor (dessa kan skickas digitalt eller vi post samt betalas med autogiro)
  • Integrerat bankkonto
  • Enkel registrering av utlägg
  • Digital signering
  • Avtalshantering
  • Arbete med årsbokslut
  • Dokumenthantering med mappstruktur
  • Digital brevlåda
  • Digital underhållsplan 
  • Funktioner för effektiv medlemskommunikation
  • Ronderingsprotokoll och åtgärdsförslag från fastighetsskötaren
  • Möjlighet för föreningens medlemmar att ställa frågor och få hjälp direkt i portalen
  • Hantering av lån

Observera att detta bara är exempel på vad som kan göras med Nabos styrelseportal. Portalen används i ett stort antal bostadsrättsföreningar och har förenklat arbetet i de styrelser där Nabo hjälper till med teknisk och ekonomisk förvaltning samt fastighetsskötsel.

Upptäck funktioner som underlättar styrelsearbetet
Notiser när det behövs

Få notiser för det som kräver uppmärksamhet direkt när du loggar in i portalen.

Digital brevlåda

Slipp tömma brevlådan och få all post direkt i kundportalen.

Realtidsrapporter

Följ föreningens ekonomi i realtid.

Avtalshanterare

Spara alla avtal i portalen och få notiser när det är dags att förnya avtalen.

Utlägg

Fota dina utlägg och ladda upp i portalen direkt med mobilen.

Fakturahantering

Enkel hantering av föreningens fakturor i kundportalen med nedladdningsbar pdf.

Fastighetsregister

Nabo kan hjälpa dig med hantering av lägenhetsförteckningen. Du får all info om medlemmar och fastigheter samlad i kundportalen.

Löner och arvoden

Enkel registrering och attestering av löner och arvoden. 

Ärenden

Skapa ärenden till din personliga förvaltare dygnet runt. Du får snabbare hjälp och allt underlag  samlad i portalen. Du kan även kommunicera med de boende och revisorn via ärenden. 

Boka demo av Nabos kundportal och tjänster

Funktioner för medlemmarna i din brf

Thumb baselinesenfesrferftimentverydissatisfiedblack48dp
Medlemmar får snabb hjälp vid frågor

Medlemmar kan ställa frågor och få snabba svar från ansvariga avgift- och hyresförvaltare direkt i portalen.

Thumb digital
Medlemmar får tillgång till avier och viktig information

Säker inloggning i portalen med hjälp av BankID och hantering av avier och aviseringssätt. Medlemmar kan se info om sin bostad, innehavare, andelstal och viktiga dokument från styrelsen direkt i portalen.

Thumb baselinedescriptiongreen48dp
Digital hantering av medlemsansökan och mäklarbild

Styrelsen hanterar inkomna överlåtelser och godkänner digitalt med hjälp av BankID. Mäklare kan begära mäklarbild utan hantering av styrelsen.

Thumb uthyrning
Digital ansökan om andrahandsuthyrning

Medlemmar kan söka om att hyra ut boendet i andrahand digitalt. Du i styrelsen får notis och kan godkänna/neka ansökan direkt i kundportalen.

Thumb ko
Medlemmar kan ställa sig kö för t.ex. garageplats mm.

Medlemmar kan se köer för garageplats, parkering mm. och ställa sig i kö direkt i portalen. Här kan man följa sin köplats och få notis när det är ens tur.

Thumb answers
Enkel kommunikation med styrelsen och förvaltaren

Medlemmar kan enkelt kommunicera med förvaltaren och styrelsen genom att lägga ärenden i portalen dygnet runt.

Så tycker kunderna

Det bästa med Nabo är kundportalen

"Det bästa med Nabo är kundportalen, det är enkelt att få överblick av ekonomin"
Andranik Safaryan, Egenföretagare: Mörsaren, Uppsala

Snabba svar i portalen

Övergången till Nabo gick över förväntan, det var inte så mycket vi behövde göra själva. Vi får svar fort och i portalen kan jag enkelt se vad de andra i styrelsen gör.
Svante Lundin, Ordförande: Stenbrottet 3, Stockholm

System som alltid har fungerat

"Kundportalen är ett oerhört bra system som alltid har fungerat."
Dick Kjellberg: Smeden 2, Stockholm

Jag kan göra mycket själv i portal

"Vi slipper att alltid behöva ringa eller maila för information. I portalen kan jag göra mycket själv utan att för den sakens skull tappa den personliga kontakten."
Thomas, Ordförande: Solna Blomgården, Stockholm

Därför ska du välja Nabo

Thumb team
Proffsigt

Få ett team av engagerade experter som ger snabba svar och löser problemen

Thumb time
Tidseffektivt

Minska arbetsbördan och frigör tid med enkla digitala lösningar

Thumb longterm
Långsiktigt och transparent

Säkerställ kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i kundportalen

Boka demo
Denna hemsida använder cookies för att du ska få en bra upplevelse av hemsidan. Läs mer
Avböj
Godkänn cookies