Heltäckande ekonomisk förvaltning i Örebro
Nabos erfarna ekonomiska förvaltare hjälper bostadsrättsföreningar att hantera den löpande ekonomin, bokslut och bokföring och frigör tid för styrelsen.

Vi erbjuder ekonomisk förvaltning för brf:er i Örebro
Ekonomisk förvaltning i Örebro är en stor trygghet. Nabo är en av de största aktörerna i Sverige när det handlar om förvaltning för bostadsrättsföreningar. Förutom hjälp med löpande administration av föreningens ekonomi kan vi erbjuda kompetens inom teknisk fastighetsförvaltning och juridik. Genom Nabo får ni ett eget team av förvaltare som tillsammans besitter alla de expertkunskaper som krävs vid förvaltning av en brf.

Vad innebär komplett ekonomisk förvaltning i Örebro?
Vi har som mål att svara mot våra kunders unika behov och kan assistera er just där det gör som mest nytta. Att välja Nabo som helhetsleverantör av ekonomisk förvaltning i Örebro innebär en stor lättnad för styrelsen. Detta då vi tar hand om alla de uppgifter som normalt ingår i ekonomisk förvaltning av en brf. Till de viktigare uppgifterna hör:
- Löpande arbete med föreningens hyror och avgifter
- Inbetalning av föreningens fakturor
- Juridisk hjälp vid avtalsskrivning inför till exempel entreprenadupphandling
- Bokföring
- Deklaration
- Hantering av lägenhetsregister och andra förteckningar
- Årsredovisningen och kallelser inför årsstämman
Förutom att styrelsen i en brf som tar hjälp av Nabo med ekonomisk förvaltning i Örebro slipper betungande uppgifter minskar risken för att fel ska begås. Ert team från Nabo kan också agera rådgivare så att ni tar rätt beslut i frågor som till exempel ekonomin kring ett stambyte eller andra större entreprenader. Något som många av våra kunder upplever som en fördel med att anlita Nabo är att det blir lättare att tillsätta poster i styrelsen. Att vara kassör i en brf kan kännas som en tung uppgift, men inte om Nabo hjälper er med ekonomisk förvaltning i Örebro.
Vårt digitala verktyg förenklar arbetet
Förutom att ekonomisk förvaltning i Örebro innebär att ni får tillgång till ett team av experter får ni också möjlighet att arbeta med ett avancerat digitalt verktyg. Genom det har styrelsen alltid full insyn i hur ekonomisk förvaltning i Örebro går till. Det är också utformat för att alla som har intresse av det och är behöriga kan logga in med BankID och direkt få en god bild av föreningens ekonomi och ekonomiska förehavanden. Att verka för hög transparens är viktigt för oss på Nabo.
- Verktyget har en rad funktioner som förenklar ekonomisk förvaltning, bland annat:
- Digital brevlåda
- Dokument- och ärendehantering
- Registerhantering
- Attestering
- Bankkonto
Ta kontakt så berättar vi mer
Nabo erbjuder ekonomisk förvaltning i Örebro på expertnivå. Vi underlättar arbetet för styrelser och verkar för god ekonomi i de föreningar vi arbetar för.
Därför ska du välja Nabo
Proffsigt
Få ett team av engagerade experter som ger snabba svar och löser problemen
Tidseffektivt
Minska arbetsbördan och frigör tid med enkla digitala lösningar
Långsiktigt och transparent
Säkerställ kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i kundportalen
Ekonomisk förvaltning med Nabo
Medlemmar får snabb hjälp vid frågor
Personlig rådgivning
Långsiktig finansiell planering
Löpande administration
Avisering, fakturor, bokföring mm
Budgetering och bokslut
Årsredovisning och rapportering
Skatter och uppgifter till myndighet
Lägenhetsregister och överlåtelsehantering
Enkelt och mobilanpassat verktyg
Digital brevlåda
Digital dokument- och avtalshantering
Säker inloggning med BankID
Notis när du behöver agera
Realtidsrapporter
Attestering av leverantörsfakturor
Integrerat bankkonto
Bokföringsunderlag och bokslut
Lägenhetsförteckning
Integrerad ärendehantering
Utbildningar och kompetensutveckling
Grundläggande utbildning
Utbildning i kundportalen
Webinar inom ekonomi, fastighet, juridik
Fördjupande webinar
Nyhetsuppdateringar
Aktuell info för brf:er och fastighetsägare
Så tycker kunderna
Redan idag har vi 3 100 kunder runt om i Sverige. Här är vad några av dem säger om oss.
Effektivt och användarvänligt
“Nabo har skapat en produkt som är effektiv och användarvänlig. Styrelseverktyget bidrar till den kultur vi har i föreningen där alla hjälper till.”
– Thomas, Advokat:
Åldermannen 100, Stockholm

Det bästa med Nabo är kundportalen
“Det bästa med Nabo är kundportalen, det är enkelt att få överblick av ekonomin. När jag loggar in får jag direkt koll på betalningar och fakturor. Det är också bra att vi kan ladda upp våra styrelsemötesprotokoll. Samarbetet har alltid fungerat bra och tycker att vi har en bra kontakt.”
– Andranik Safaryan, Egenföretagare: Mörsaren, Uppsala

Kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare
“Sen vi gick över till Nabo har förvaltningen av vår förening hela tiden gått framåt i positiv anda. Vi är väldigt nöjda med vår kontaktperson och tjänsterna som de erbjuder. Jag skulle rekommendera Nabo till föreningar som vill ha kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare.”
– Jan, Bygglärare: Hemmet 14, Stockholm

System som alltid har fungerat
“Vi har i 15 år varit otroligt nöjda med Nabo och den kompetens medarbetarna besitter. Kundportalen är ett oerhört bra system som alltid har fungerat. Jag rekommenderar Nabo till andra flera gånger om året – på grund av den personliga servicen och ett mycket bra system.”
– Dick Kjellberg, Smeden 2, Stockholm

Tillmötesgående och serviceinriktade
“Nabo är enkla och pragmatiska att ha att göra med och vi har förlängt avtalet eftersom vi är nöjda med utvecklingen. Som kunder får vi tillgång till både bra system och brett tjänsteinnehåll. Medarbetarna har alltid varit mycket tillmötesgående och serviceinriktade. Jag rekommenderar Nabo till andra bostadsrättsföreningar med liknande behov.”
– Kenneth, pensionär: Näktergalen 27, Stockholm

Kunskap och erfarenhet
“Vår förening har varit kund hos Nabo sen 90-talet och under alla dessa år har vi aldrig haft anledning att byta. Baserat på mina erfarenheter kan jag definitivt rekommendera Nabo. Jag tycker de samarbetar väl för att alltid ge snabba besked och det finns en kunskap och erfarenhet som gör att det fungerar väldigt smärtfritt för oss som förening.”
– Björn Nilsson, pensionär: Fajansen 8, Stockholm

Jättebra stöd både administrativt och juridiskt
“Det bästa med Nabo är bemötandet och all hjälp man får. Styrelserollen var ny för mig och jag fick ett jättebra stöd både administrativt och juridiskt. Jag rekommenderar Nabo för deras tjänster och förmåga att lösa allt internt. Det känns tryggt att allt finns under samma tak och dessutom är kundportalen bra för att få information kring vad som är aktuellt.”
– Mia Gustafsson, Redovisningsansvarig: Fabrikshuset, Värmdö

Snabba svar i portalen
“Vi i föreningen tog in många offerter inför bytet av förvaltare och valde Nabo dels baserat på vitsord och dels för att vi var noggranna med att den förvaltaren vi bytte till inte skulle innebära mer jobb för oss i styrelsen. Övergången till Nabo gick över förväntan, det var inte så mycket vi behövde göra själva. Jag kan absolut rekommendera Nabo till andra brf:er, man får svar fort och i portalen kan jag enkelt se vad de andra i styrelsen gör.”
– Svante Lundin, Ordförande: Stenbrottet 3, Stockholm

Jag kan göra mycket själv i portalen
“Vi i föreningen har valt att ha både ekonomisk och teknisk förvaltning hos Nabo. Det är bekvämt att ha det samlat och jag upplever att man får raska svar. Det blev en omställning att få en kundportal men vi är positiva till den insyn vi får och att vi slipper att alltid behöva ringa eller maila för information. I portalen kan jag göra mycket själv utan att för den sakens skull tappa den personliga kontakten. Som samarbetet utvecklar sig ser jag vidare väldigt stor potential hos Nabo.”
– Thomas, Ordförande: Solna Blomgården, Stockholm

Kundplattformen är riktigt bra
“Kundplattformen är riktigt bra och genom den får vi en bra överblick på allt som berör vår brf och informationen är lättåtkomlig. Vi har en mycket bra kontaktperson – serviceinriktad och kunnig vilket inger förtroende. Vi får mycket för pengarna och jag kan varmt rekommendera Nabo till andra bostadsrättsföreningar.”
– Karl-Gunnar, Pensionär: Fältspaten, Uppsala


Vi ställer oss på alla styrelseledamöter i Sveriges sida!
Vi på Nabo har bestämt oss! Med Nabo vid din sida har du med dig över 300 experter på ekonomisk, teknisk och juridisk förvaltning.
Vi arbetar hårt för att du ska lyckas i bostadsrättsföreningen. Vi arbetar nära dig. Vi använder kraften från alla våra experter och över 3100 bostadsrättsföreningar för att underlätta för dig att fatta beslut. Vi vårdar och använder vår data i våra ledande och egenutvecklade plattform för att göra styrelsearbetet smartare, tryggare och enklare. Tillsammans skapar vi kraft att tillsammans bli bättre.
Vi förvaltar över 3100 bostadsrättsföreningar med över 120 000 lägenheter över hela Sverige – och varje år blir vi fler och fler. Vi är odiskutabelt Sveriges modernaste och mest kunniga förvaltare. Vi är på din sida och har bestämt oss för att göra skillnad!

All expertis du behöver, ett knapptryck bort
- Notiser när något behöver göras
- Tillgång till resultatrapport, balansrapport, likviditetsrapport, realtidsrapporter
- Budget
- Se saldon samt status på kund- och leverantörsfakturor
- Attestering av leverantörsfakturor
- Hantering av avier och fakturor (dessa kan skickas digitalt eller vi post samt betalas med autogiro)
- Integrerat bankkonto
- Enkel registrering av utlägg
- Digital signering
- Avtalshantering
- Arbete med årsbokslut
- Dokumenthantering med mappstruktur
- Digital brevlåda
- Digital underhållsplan
- Funktioner för effektiv medlemskommunikation
- Ronderingsprotokoll och åtgärdsförslag från fastighetsskötaren
- Möjlighet för föreningens medlemmar att ställa frågor och få hjälp direkt i portalen
- Hantering av lån
Observera att detta bara är exempel på vad som kan göras med Nabos styrelseportal. Portalen används i ett stort antal bostadsrättsföreningar och har förenklat arbetet i de styrelser där Nabo hjälper till med teknisk och ekonomisk förvaltning samt fastighetsskötsel.
Vi gör det enkelt för medlemmar i din brf
Medlemmar får snabb hjälp vid frågor
Medlemmar kan ställa frågor och få snabba svar från ansvariga avgift- och hyresförvaltare direkt i portalen.
Medlemmar får tillgång till avier och viktig information
Säker inloggning i portalen med hjälp av BankID och hantering av avier och aviseringssätt. Medlemmar kan se info om sin bostad, innehavare, andelstal och viktiga dokument från styrelsen direkt i portalen.
Digital hantering av medlemsansökan och mäklarbild
Styrelsen hanterar inkomna överlåtelser och godkänner digitalt med hjälp av BankID. Mäklare kan begära mäklarbild utan hantering av styrelsen.
Dedikerat Nykundsteam för bekymmersfri övergång
Vi gör det enkelt att byta förvaltare! Från uppsägning av avtal till ett eget Nykundsteam.
1
Säg upp befintligt avtal
Glöm inte att ha koll på uppsägningstiden så att det inte förlängs automatiskt.
2
Tillsammans hanterar vi hela bytet
Slipp pappersarbete och kommunikation med er nuvarande förvaltare – med en fullmakt sköter vi det åt er.
3
Få ett eget team!
Vårt Nykundsteam hjälper er att komma igång och finns tillhands så länge som det behövs.

Prata med oss!
Om du vill komma i kontakt med Nabo så hittar du enkelt alla kontaktuppgifter på vår kontaktsida.