Hem » Våra tjänster » Ekonomisk förvaltning » Nabo kundportal

Skapad för din bostad, byggd för styrelsearbetet

Kundportalen är skapad för att underlätta vardagen för dig som bor i en fastighet som förvaltas av Nabo. Här får du smarta funktioner som digital ansökan för andrahandsuthyrning, överblick av avier och information om din bostad.

Få tillgång till fakturor och avier

Säker inloggning i portalen med hjälp av BankID och hantering av avier och aviseringssätt. Du kan se info om din bostad, innehavare, andelstal och viktiga dokument från styrelsen direkt i portalen.

Digital ansökan om andrahandsuthyrning

Du kan söka om att hyra ut boendet i andrahand digitalt. Din styrelse får notis och kan godkänna/neka ansökan direkt i kundportalen.

Enkel kommunikation med styrelsen och förvaltaren

Du kan enkelt kommunicera med förvaltaren och styrelsen genom att lägga ärenden i portalen dygnet runt.

Smartare köhantering

Om du din förening har aktiverat tjänsten kan du se köer för garageplats, parkering mm. och ställa sig i kö direkt i portalen. Här kan du följa din köplats och få notis när det är din tur.

Bekymmersfritt styrelsearbete

De flesta som sitter i en styrelse i en brf kan intyga att det handlar om att göra många olika saker rätt och hålla reda på väldigt mycket information. Vår styrelseportal förenklar såväl de stora besluten som det löpande arbetet. Det är inte bara våra förvaltare som har glädje av Nabos brf-app. Alla som har att göra med ekonomi och administration i bostadsrättsföreningen kommer att ha nytta av vår styrelseportal. Vår tanke är att det inte ska vara svårare att till exempel sköta den löpande bokföringen i en brf än att göra privata bankärenden.

All expertis du behöver, ett knapptryck bort

Få notiser för det som kräver uppmärksamhet direkt när du loggar in i portalen. Eller varför inte få all post direkt i kundportalen, följa föreningens ekonomi i realtid, signera fakturor, utlägg och få avier direkt där du är. Ett knapptryck bort.

Digitalisering innebär effektivisering

Med vår digitala styrelseportal kan arbetet med att förvalta en bostadsrättsförening skötas tidseffektivt och med mindre risk för misstag. Styrelsearbetet blir inte lika platsberoende som när det bygger på fysiska möten. Det går dessutom snabbt att skapa sig en bild av viktiga händelser i en förening när man inte hanterar pärmar, papper och arkiv för att få den information man vill åt.

Därför ska du välja Nabo

Proffsigt

Få ett team av engagerade experter som ger snabba svar och löser problemen

Tidseffektivt

Minska arbetsbördan och frigör tid med enkla digitala lösningar

Långsiktigt och transparent

Säkerställ kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i kundportalen

Tre viktiga delar, en lösning

Teknisk förvaltning

Personlig rådgivning

Långsiktig finansiell planering

Löpande administration

Avisering, fakturor, bokföring mm

Budgetering och bokslut

Årsredovisning och rapportering

Skatter och uppgifter till myndighet

Lägenhetsregister och överlåtelsehantering


Ekonomisk förvaltning

Digital brevlåda

Digital dokument- och avtalshantering

Säker inloggning med BankID

Notis när du behöver agera

Realtidsrapporter

Attestering av leverantörsfakturor

Integrerat bankkonto

Bokföringsunderlag och bokslut

Lägenhetsförteckning

Integrerad ärendehantering


Fastighetsjuridik

Grundläggande utbildning

Utbildning i kundportalen

Webinar inom ekonomi, fastighet, juridik

Fördjupande webinar

Nyhetsuppdateringar

Aktuell info för brf:er och fastighetsägare

Så tycker kunderna

Redan idag har vi 3 100 kunder runt om i Sverige. Här är vad några av dem säger om oss.

01/01

    Effektivt och användarvänligt

    “Nabo har skapat en produkt som är effektiv och användarvänlig. Styrelseverktyget bidrar till den kultur vi har i föreningen där alla hjälper till.”

    Thomas, Advokat:
    Åldermannen 100, Stockholm

    Det bästa med Nabo är kundportalen

    “Det bästa med Nabo är kundportalen, det är enkelt att få överblick av ekonomin. När jag loggar in får jag direkt koll på betalningar och fakturor. Det är också bra att vi kan ladda upp våra styrelsemötesprotokoll. Samarbetet har alltid fungerat bra och tycker att vi har en bra kontakt.”

    Andranik Safaryan, Egenföretagare: Mörsaren, Uppsala

    Kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare

    “Sen vi gick över till Nabo har förvaltningen av vår förening hela tiden gått framåt i positiv anda. Vi är väldigt nöjda med vår kontaktperson och tjänsterna som de erbjuder. Jag skulle rekommendera Nabo till föreningar som vill ha kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare.”

    Jan, Bygglärare: Hemmet 14, Stockholm

    System som alltid har fungerat

    “Vi har i 15 år varit otroligt nöjda med Nabo och den kompetens medarbetarna besitter. Kundportalen är ett oerhört bra system som alltid har fungerat. Jag rekommenderar Nabo till andra flera gånger om året – på grund av den personliga servicen och ett mycket bra system.”

    Dick Kjellberg, Smeden 2, Stockholm

    Tillmötesgående och serviceinriktade

    “Nabo är enkla och pragmatiska att ha att göra med och vi har förlängt avtalet eftersom vi är nöjda med utvecklingen. Som kunder får vi tillgång till både bra system och brett tjänsteinnehåll. Medarbetarna har alltid varit mycket tillmötesgående och serviceinriktade. Jag rekommenderar Nabo till andra bostadsrättsföreningar med liknande behov.”

    Kenneth, pensionär: Näktergalen 27, Stockholm

    Kunskap och erfarenhet

    “Vår förening har varit kund hos Nabo sen 90-talet och under alla dessa år har vi aldrig haft anledning att byta. Baserat på mina erfarenheter kan jag definitivt rekommendera Nabo. Jag tycker de samarbetar väl för att alltid ge snabba besked och det finns en kunskap och erfarenhet som gör att det fungerar väldigt smärtfritt för oss som förening.”

    Björn Nilsson, pensionär: Fajansen 8, Stockholm

    Jättebra stöd både administrativt och juridiskt

    “Det bästa med Nabo är bemötandet och all hjälp man får. Styrelserollen var ny för mig och jag fick ett jättebra stöd både administrativt och juridiskt. Jag rekommenderar Nabo för deras tjänster och förmåga att lösa allt internt. Det känns tryggt att allt finns under samma tak och dessutom är kundportalen bra för att få information kring vad som är aktuellt.”

    Mia Gustafsson, Redovisningsansvarig: Fabrikshuset, Värmdö

    Snabba svar i portalen

    “Vi i föreningen tog in många offerter inför bytet av förvaltare och valde Nabo dels baserat på vitsord och dels för att vi var noggranna med att den förvaltaren vi bytte till inte skulle innebära mer jobb för oss i styrelsen. Övergången till Nabo gick över förväntan, det var inte så mycket vi behövde göra själva. Jag kan absolut rekommendera Nabo till andra brf:er, man får svar fort och i portalen kan jag enkelt se vad de andra i styrelsen gör.”

    Svante Lundin, Ordförande: Stenbrottet 3, Stockholm

    Jag kan göra mycket själv i portalen

    “Vi i föreningen har valt att ha både ekonomisk och teknisk förvaltning hos Nabo. Det är bekvämt att ha det samlat och jag upplever att man får raska svar. Det blev en omställning att få en kundportal men vi är positiva till den insyn vi får och att vi slipper att alltid behöva ringa eller maila för information. I portalen kan jag göra mycket själv utan att för den sakens skull tappa den personliga kontakten. Som samarbetet utvecklar sig ser jag vidare väldigt stor potential hos Nabo.”

    Thomas, Ordförande: Solna Blomgården, Stockholm

    Kundplattformen är riktigt bra

    “Kundplattformen är riktigt bra och genom den får vi en bra överblick på allt som berör vår brf och informationen är lättåtkomlig. Vi har en mycket bra kontaktperson – serviceinriktad och kunnig vilket inger förtroende. Vi får mycket för pengarna och jag kan varmt rekommendera Nabo till andra bostadsrättsföreningar.”

    Karl-Gunnar, Pensionär: Fältspaten, Uppsala

    Det är enkelt att byta till Nabo

    Vi gör det enkelt att byta förvaltare! Från uppsägning av avtal till ett eget Nykundsteam.

    1

    Säg upp befintligt avtal

    Glöm inte att ha koll på uppsägningstiden så att det inte förlängs automatiskt.

    2

    Tillsammans hanterar vi hela bytet

    Slipp pappersarbete och kommunikation med er nuvarande förvaltare – med en fullmakt sköter vi det åt er.

    3

    Få ett eget team!

    Vårt Nykundsteam hjälper er att komma igång och finns tillhands så länge som det behövs.

    All expertis du behöver, ett knapptryck bort

    • Notiser när något behöver göras
    • Tillgång till resultatrapport, balansrapport, likviditetsrapport, realtidsrapporter
    • Budget
    • Se saldon samt status på kund- och leverantörsfakturor
    • Attestering av leverantörsfakturor
    • Hantering av avier och fakturor (dessa kan skickas digitalt eller vi post samt betalas med autogiro)
    • Integrerat bankkonto
    • Enkel registrering av utlägg
    • Digital signering
    • Avtalshantering
    • Arbete med årsbokslut
    • Dokumenthantering med mappstruktur
    • Digital brevlåda
    • Digital underhållsplan 
    • Funktioner för effektiv medlemskommunikation
    • Ronderingsprotokoll och åtgärdsförslag från fastighetsskötaren
    • Möjlighet för föreningens medlemmar att ställa frågor och få hjälp direkt i portalen
    • Hantering av lån

    Observera att detta bara är exempel på vad som kan göras med Nabos styrelseportal. Portalen används i ett stort antal bostadsrättsföreningar och har förenklat arbetet i de styrelser där Nabo hjälper till med teknisk och ekonomisk förvaltning samt fastighetsskötsel.

    Upptäck Nabos tjänster inom ekonomisk förvaltning

    Rättvis avgift

    Nabo hjälper er att sätta en rimlig och rättvis avgift i bostadsrättsföreningen som skapar en rättvisa i finansieringen av underhållet över tid för både dagens medlemmar och kommande medlemmar.

    Byta förvaltare

    Att byta förvaltare i en brf är enkelt! Vi på Nabo hjälper er med det och ser till så att bytet sker så sömlöst som möjligt.

    Räntekonto

    Med Nabos räntekonto kommer du få förmånlig ränta på föreningens sparpengar (överskottslikviditet), helt utan kostnad eller extra arbete. Din förening får ett räntekonto som du enkelt kan se och följa i kundportalen.

    Styrelseportal

    Nabos kundportal är framtagen för att underlätta styrelsearbetet för dig och din brf. Här får du smarta funktioner som attest av fakturor, utlägg, digital dokumenthantering och mycket mer.

    Vi gör det enkelt för medlemmar i din brf

    Medlemmar får snabb hjälp vid frågor

    Medlemmar kan ställa frågor och få snabba svar från ansvariga avgift- och hyresförvaltare direkt i portalen.

    Medlemmar får tillgång till avier och viktig information

    Säker inloggning i portalen med hjälp av BankID och hantering av avier och aviseringssätt. Medlemmar kan se info om sin bostad, innehavare, andelstal och viktiga dokument från styrelsen direkt i portalen.

    Digital hantering av medlemsansökan och mäklarbild

    Styrelsen hanterar inkomna överlåtelser och godkänner digitalt med hjälp av BankID. Mäklare kan begära mäklarbild utan hantering av styrelsen.