Ekonomisk förvaltning för Brf i Göteborg
Med Nabo får du heltäckande ekonomisk förvaltning, en ekonomisk rådgivare åt styrelsemedlemmarna och stöd inför beslut som rör juridik, teknisk förvaltning och ekonomin i din bostadsrättsförening.

Heltäckande ekonomisk förvaltning för brf i Göteborg
Nabo arbetar med ekonomisk förvaltning i Göteborg. Sitter du i en styrelse för en bostadsrättsförening så har du en uppgift som ibland kan vara tidskrävande och svårnavigerad.
Med Nabo som partner sköts den ekonomiska förvaltningen i Göteborg av erfarna experter som kan ta hand om löpande uppgifter och lösa problem på ett effektivt sätt, ofta till en lägre kostnad än du kanske tror. Förvaltning i en brf handlar inte enbart om ekonomi, det finns en juridisk del av det hela som är viktig att vara bekant med. Även teknisk förvaltning påverkar ekonomin i hög grad. För att hantera detta arbetar vi på Nabo utifrån en modell där vi ger en brf tillgång till experter på de olika delar som ingår i ekonomisk förvaltning i Göteborg.

Nabo erbjuder komplett ekonomisk förvaltning i Göteborg
Det innebär bland annat att:
- Sköter den löpande hanteringen av hyror och avgifter
- Ser till så att föreningens fakturor betalas i tid
- Sköter den löpande bokföringen
- Ser till så att deklarationer och andra rapporter lämnas in i tid och enligt gällande myndighetsregler
- Sköter föreningens register och förteckningar
- Ansvarar för årsredovisningen och hjälper till i samband med årsstämman
Förutom de löpande uppgifterna kan Nabos experter hjälpa till med budgetering och med att ta fram underlag inför viktiga beslut som påverkar både föreningens ekonomi och ekonomisk förvaltning i Göteborg under lång tid. Det kan till exempel handla om att se till så att ett stambyte finansieras på ett fördelaktigt sätt och genomförs vid rätt tillfälle. Vi arbetar också med kompetensutveckling så att nya medlemmar i styrelsen snabbt kan komma in i sina uppgifter.
Lättanvänt och resursbesparande verktyg
Tillsammans med styrelsen i er brf arbetar Nabo med ett digitalt verktyg. Det blir som en arbetsplats där alla uppgifter kan hanteras på ett effektivt sätt och där all information alltid finns tillgänglig. Transparens är mycket viktigt för oss i samband med ekonomisk förvaltning i Göteborg. Styrelsen och alla andra behöriga ska kunna ha full insyn i arbetet och snabbt kunna få en bild av föreningens ekonomi. Verktyget har stöd för funktioner som:
- Digital brevlåda
- Hantering av dokument
- Rapporter
- Attestering av fakturor
- Integrerat bankkonto
- Förteckningar
- Ärendehantering
Välj Nabo som partner för ekonomisk förvaltning i Göteborg
Med ett team från Nabo behöver en styrelse i en brf inte oroa sig över ekonomisk förvaltning i Göteborg. Vi tar hand om det löpande arbetet och hjälper er att komma fram till rätt beslut i frågor som rör föreningens ekonomi.
Därför ska du välja Nabo
Proffsigt
Få ett team av engagerade experter som ger snabba svar och löser problemen
Tidseffektivt
Minska arbetsbördan och frigör tid med enkla digitala lösningar
Långsiktigt och transparent
Säkerställ kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i kundportalen
Ekonomisk förvaltning i Göteborg med Nabo
Komplett ekonomisk förvaltning
Personlig rådgivning
Långsiktig finansiell planering
Löpande administration
Avisering, fakturor, bokföring mm
Budgetering och bokslut
Årsredovisning och rapportering
Skatter och uppgifter till myndighet
Lägenhetsregister och överlåtelsehantering
Enkelt och mobilanpassat verktyg
Digital brevlåda
Digital dokument- och avtalshantering
Säker inloggning med BankID
Notis när du behöver agera
Realtidsrapporter
Attestering av leverantörsfakturor
Integrerat bankkonto
Bokföringsunderlag och bokslut
Lägenhetsförteckning
Integrerad ärendehantering
Utbildningar och kompetensutveckling
Grundläggande utbildning
Utbildning i kundportalen
Webinar inom ekonomi, fastighet, juridik
Fördjupande webinar
Nyhetsuppdateringar
Aktuell info för brf:er och fastighetsägare
Så tycker kunderna
Redan idag har vi 3 100 kunder runt om i Sverige. Här är vad några av dem säger om oss.
Effektivt och användarvänligt
“Nabo har skapat en produkt som är effektiv och användarvänlig. Styrelseverktyget bidrar till den kultur vi har i föreningen där alla hjälper till.”
– Thomas, Advokat:
Åldermannen 100, Stockholm

Det bästa med Nabo är kundportalen
“Det bästa med Nabo är kundportalen, det är enkelt att få överblick av ekonomin. När jag loggar in får jag direkt koll på betalningar och fakturor. Det är också bra att vi kan ladda upp våra styrelsemötesprotokoll. Samarbetet har alltid fungerat bra och tycker att vi har en bra kontakt.”
– Andranik Safaryan, Egenföretagare: Mörsaren, Uppsala

Kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare
“Sen vi gick över till Nabo har förvaltningen av vår förening hela tiden gått framåt i positiv anda. Vi är väldigt nöjda med vår kontaktperson och tjänsterna som de erbjuder. Jag skulle rekommendera Nabo till föreningar som vill ha kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare.”
– Jan, Bygglärare: Hemmet 14, Stockholm

System som alltid har fungerat
“Vi har i 15 år varit otroligt nöjda med Nabo och den kompetens medarbetarna besitter. Kundportalen är ett oerhört bra system som alltid har fungerat. Jag rekommenderar Nabo till andra flera gånger om året – på grund av den personliga servicen och ett mycket bra system.”
– Dick Kjellberg, Smeden 2, Stockholm

Tillmötesgående och serviceinriktade
“Nabo är enkla och pragmatiska att ha att göra med och vi har förlängt avtalet eftersom vi är nöjda med utvecklingen. Som kunder får vi tillgång till både bra system och brett tjänsteinnehåll. Medarbetarna har alltid varit mycket tillmötesgående och serviceinriktade. Jag rekommenderar Nabo till andra bostadsrättsföreningar med liknande behov.”
– Kenneth, pensionär: Näktergalen 27, Stockholm

Kunskap och erfarenhet
“Vår förening har varit kund hos Nabo sen 90-talet och under alla dessa år har vi aldrig haft anledning att byta. Baserat på mina erfarenheter kan jag definitivt rekommendera Nabo. Jag tycker de samarbetar väl för att alltid ge snabba besked och det finns en kunskap och erfarenhet som gör att det fungerar väldigt smärtfritt för oss som förening.”
– Björn Nilsson, pensionär: Fajansen 8, Stockholm

Jättebra stöd både administrativt och juridiskt
“Det bästa med Nabo är bemötandet och all hjälp man får. Styrelserollen var ny för mig och jag fick ett jättebra stöd både administrativt och juridiskt. Jag rekommenderar Nabo för deras tjänster och förmåga att lösa allt internt. Det känns tryggt att allt finns under samma tak och dessutom är kundportalen bra för att få information kring vad som är aktuellt.”
– Mia Gustafsson, Redovisningsansvarig: Fabrikshuset, Värmdö

Snabba svar i portalen
“Vi i föreningen tog in många offerter inför bytet av förvaltare och valde Nabo dels baserat på vitsord och dels för att vi var noggranna med att den förvaltaren vi bytte till inte skulle innebära mer jobb för oss i styrelsen. Övergången till Nabo gick över förväntan, det var inte så mycket vi behövde göra själva. Jag kan absolut rekommendera Nabo till andra brf:er, man får svar fort och i portalen kan jag enkelt se vad de andra i styrelsen gör.”
– Svante Lundin, Ordförande: Stenbrottet 3, Stockholm

Jag kan göra mycket själv i portalen
“Vi i föreningen har valt att ha både ekonomisk och teknisk förvaltning hos Nabo. Det är bekvämt att ha det samlat och jag upplever att man får raska svar. Det blev en omställning att få en kundportal men vi är positiva till den insyn vi får och att vi slipper att alltid behöva ringa eller maila för information. I portalen kan jag göra mycket själv utan att för den sakens skull tappa den personliga kontakten. Som samarbetet utvecklar sig ser jag vidare väldigt stor potential hos Nabo.”
– Thomas, Ordförande: Solna Blomgården, Stockholm

Kundplattformen är riktigt bra
“Kundplattformen är riktigt bra och genom den får vi en bra överblick på allt som berör vår brf och informationen är lättåtkomlig. Vi har en mycket bra kontaktperson – serviceinriktad och kunnig vilket inger förtroende. Vi får mycket för pengarna och jag kan varmt rekommendera Nabo till andra bostadsrättsföreningar.”
– Karl-Gunnar, Pensionär: Fältspaten, Uppsala

Dedikerat Nykundsteam för bekymmersfri övergång
Vi gör det enkelt att byta förvaltare! Från uppsägning av avtal till ett eget Nykundsteam.
1
Säg upp befintligt avtal
Glöm inte att ha koll på uppsägningstiden så att det inte förlängs automatiskt.
2
Tillsammans hanterar vi hela bytet
Slipp pappersarbete och kommunikation med er nuvarande förvaltare – med en fullmakt sköter vi det åt er.
3
Få ett eget team!
Vårt Nykundsteam hjälper er att komma igång och finns tillhands så länge som det behövs.
Vi gör det enkelt för medlemmar i din brf
Medlemmar får snabb hjälp vid frågor
Medlemmar kan ställa frågor och få snabba svar från ansvariga avgift- och hyresförvaltare direkt i portalen.
Medlemmar får tillgång till avier och viktig information
Säker inloggning i portalen med hjälp av BankID och hantering av avier och aviseringssätt. Medlemmar kan se info om sin bostad, innehavare, andelstal och viktiga dokument från styrelsen direkt i portalen.
Digital hantering av medlemsansökan och mäklarbild
Styrelsen hanterar inkomna överlåtelser och godkänner digitalt med hjälp av BankID. Mäklare kan begära mäklarbild utan hantering av styrelsen.

Vi ställer oss på alla styrelseledamöter i Sveriges sida!
Vi på Nabo har bestämt oss! Med Nabo vid din sida har du med dig över 300 experter på ekonomisk, teknisk och juridisk förvaltning.
Vi arbetar hårt för att du ska lyckas i bostadsrättsföreningen. Vi arbetar nära dig. Vi använder kraften från alla våra experter och över 3100 bostadsrättsföreningar för att underlätta för dig att fatta beslut. Vi vårdar och använder vår data i våra ledande och egenutvecklade plattform för att göra styrelsearbetet smartare, tryggare och enklare. Tillsammans skapar vi kraft att tillsammans bli bättre.
Vi förvaltar över 3100 bostadsrättsföreningar med över 120 000 lägenheter över hela Sverige – och varje år blir vi fler och fler. Vi är odiskutabelt Sveriges modernaste och mest kunniga förvaltare. Vi är på din sida och har bestämt oss för att göra skillnad!
Upptäck Nabos tjänster inom ekonomisk förvaltning
Rättvis avgift
Nabo hjälper er att sätta en rimlig och rättvis avgift i bostadsrättsföreningen som skapar en rättvisa i finansieringen av underhållet över tid för både dagens medlemmar och kommande medlemmar.
Byta förvaltare
Att byta förvaltare i en brf är enkelt! Vi på Nabo hjälper er med det och ser till så att bytet sker så sömlöst som möjligt.
Räntekonto
Med Nabos räntekonto kommer du få förmånlig ränta på föreningens sparpengar (överskottslikviditet), helt utan kostnad eller extra arbete. Din förening får ett räntekonto som du enkelt kan se och följa i kundportalen.
Styrelseportal
Nabos kundportal är framtagen för att underlätta styrelsearbetet för dig och din brf. Här får du smarta funktioner som attest av fakturor, utlägg, digital dokumenthantering och mycket mer.

Prata med oss!
Om du vill komma i kontakt med Nabo så hittar du enkelt alla kontaktuppgifter på vår kontaktsida.