I större föreningar är det orimligt att kassören och övriga styrelsemedlemmar ska ta på sig detta – man behöver anlita proffs för åtminstone några av de uppgifter som hör till ekonomisk förvaltning. Annars blir det svårt att hitta lämpliga personer som är villiga att ta ett uppdrag i föreningens styrelse. Med Nabo som partner kommer ni inte att ha den typen av problem utan det blir både lättare och roligare att sitta i styrelsen i en brf.
Det lönar sig med ekonomisk förvaltning i en brf
Vi på Nabo är experter på ekonomisk förvaltning. Det innebär inte bara att ni kan få hjälp med den löpande administrationen utan det ingår även rådgivning inför viktiga ekonomiska beslut. Det innebär att ekonomisk förvaltning i en brf har ett lågt pris i förhållande till vad ni tjänar på den. Att till exempel välja rätt finansieringsmodell av ett stambyte eller andra stora renoveringsprojekt påverkar föreningens ekonomi under lång tid framöver. Risken för att det ska begås fel som kostar pengar vid ekonomisk förvaltning minimeras dessutom.
Kontakta oss så att vi kan lämna en offert med pris på ekonomisk förvaltning i er brf.
Nabo tillhandahåller komplett ekonomisk förvaltning
Här är exempel på vad vi erbjuder om ni anlitar Nabo för ekonomisk förvaltning i brf till ett förmånligt pris:
- Personligt stöd för styrelsemedlemmarna och finansiell planering
- Hantering av avisering, leverantörsfakturor, bokföring, budgetering, bokslut och årsredovisning
- Skatter och avgifter till myndigheter
- Överlåtelsehantering och lägenhetsregister
Vårt digitala verktyg ingår i priset för ekonomisk förvaltning i en brf
Vi har utvecklat ett användarvänligt och mobilanpassat verktyg som vi använder under arbetet med ekonomisk förvaltning i en brf. Även våra kunder får tillgång till verktyget, och det skapar bra förutsättningar för ett resurseffektivt samarbete där inget hamnar mellan stolarna. Verktyget är en av anledningarna till att vi på Nabo kan erbjuda ekonomisk förvaltning i en brf till ett konkurrenskraftigt pris. En annan fördel är att arbetet blir transparent och lätt att följa för styrelsen och alla andra behöriga. Inloggningen sker enkelt med BankID. Här är några exempel på funktioner som finns integrerat i verktyget och som alltså ingår i priset för ekonomisk förvaltning hos Nabo:
- Digital brevlåda
- Dokument- och avtalshantering
- Realtidsrapporter
- Attestering av leverantörsfakturor
- Integrerat bankkonto
- Lägenhetsförteckning