Logga in

Ekonomisk förvaltning för din brf

Tjänst ekonomisk förvaltning hos Nabo underlättar styrelsearbetet och hjälper föreningen med att hantera den löpande ekonomin, bokslut och bokföring.

Ekonomisk förvaltning Teknisk förvaltning Juridik

Gör styrelsearbetet bekymmersfritt med ekonomisk förvaltning för din brf

Ekonomisk förvaltning i en brf är ett stort och viktigt ansvar, ofta är det en helt orimlig uppgift för en styrelse att leva upp till de krav som ställs av inte minst myndigheter.

Med Nabos ekonomiska förvaltning blir det lättare att hantera avgifter och hyror, samt det rent ekonomiska som till exempel lägenhetsförteckningar, bokslut och bokföring. På så sätt frigörs mycket tid för styrelsen och risken för att något ska gå fel minimeras. Att hitta en kassör till en styrelse som backas upp genom ekonomisk förvaltning från Nabo brukar inte vara svårt.

Förvaltningens olika områden

Som styrelsemedlem behöver du inte lägga lika mycket tid på de löpande uppgifterna, samtidigt som du har full insyn i ekonomin i realtid och får stöd genom Nabos personliga rådgivare. Förvaltning i en brf handlar framförallt om tre olika områden som kräver olika expertis. Dessa områden är:

  • Ekonomisk förvaltning
  • Teknisk förvaltning
  • Juridik

Ekonomisk förvaltning kan i sin tur delas in i redovisning, medlems- och boendeadministration samt löpande ekonomisk hantering.

Nabo erbjuder komplett ekonomisk förvaltning

Ekonomisk förvaltning i en brf handlar inte minst om det löpande administrativa arbetet som aviseringar, hantering av leverantörsfakturor och bokföring. God ekonomisk förvaltning i en brf handlar också om att skatter ska betalas in i tid och om att myndigheter ska få in information i tid i form av årsredovisning och deklarationer. Bokföring och budgetering ska skötas löpande och lägenhetsregister och överlåtelsehantering ska också hanteras på rätt sätt. Vi på Nabo erbjuder även personlig rådgivning åt styrelsen i en brf och långsiktig finansiell planering.

Enkelt och mobilanpassat verktyg

En resurs ni får tillgång till genom att anlita Nabo för ekonomisk förvaltning i en brf är vårt digitala verktyg. Det är ett redskap som gör arbetet med ekonomisk förvaltning mer överskådligt. Alla som är behöriga (till exempel föreningens medlemmar och revisorer) kan logga in med BankID. Verktyget har bland annat följande funktioner:

  • Digital brevlåda, dokument- och avtalshantering
  • Notis när du behöver agera
  • Realtidsrapporter
  • Attestering av leverantörsfakturor
  • Integrerat bankkonto
  • Bokföringsunderlag och bokslut
  • Lägenhetsförteckning
  • Integrerad ärendehantering

Verktyget säkrar god transparens, att uppgifter inte faller mellan stolarna och att den information som krävs för ekonomisk förvaltning i en brf alltid finns tillgänglig.

Utbildningar och kompetensutveckling

Vi kan erbjuda grundläggande utbildning för nya ledamöter i fastighet, ekonomi, juridik och hur den digitala portalen används på ett resursbesparande sätt. Vi kan hålla i fördjupande webinar inom ämnen såsom ekonomi, försäkring, juridik med mera. Vi står också för nyhetsuppdateringar med aktuell information för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare.

Välj Nabo som partner för ekonomisk förvaltning brf

Nabo kan erbjuda ett team av engagerade experter som tillgodoser era behov av ekonomisk förvaltning i en brf. Det är en tidseffektiv lösning som minskar arbetsbördan på styrelsens medlemmar samtidigt som möjligheter och lösningar på problem som rör fastigheten kommer att bli tydligare. Vi verkar för ekonomisk förvaltning i en brf som är långsiktig och tar hänsyn till framtida utgifter för större underhåll och renovering. Ekonomisk förvaltning handlar också om att säkerställa kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i vår digitala kundportal. Nabo har 2 600 nöjda kunder över hela Sverige.

Ekonomisk förvaltning med Nabo
Komplett ekonomisk förvaltning
  • Personlig rådgivning
  • Långsiktig finansiell planering
  • Löpande administration
  • Avisering, fakturor, bokföring mm
  • Budgetering och bokslut
  • Årsredovisning och rapportering
  • Skatter och uppgifter till myndighet
  • Lägenhetsregister och överlåtelsehantering
Enkelt och mobilanpassat verktyg
  • Digital brevlåda
  • Digital dokument- och avtalshantering
  • Säker inloggning med BankID
  • Notis när du behöver agera
  • Realtidsrapporter
  • Attestering av leverantörsfakturor
  • Integrerat bankkonto
  • Bokföringsunderlag och bokslut
  • Lägenhetsförteckning
  • Integrerad ärendehantering
  • Åtkomst för medlemmar och revisor
Utbildningar och kompetensutveckling
  • Grundläggande utbildning
  • Utbildning i kundportalen
  • Webinar inom ekonomi, fastighet, juridik
  • Fördjupande webinar
  • Nyhetsuppdateringar
  • Aktuell info för brf:er och fastighetsägare
Få en prisindikation

Därför ska du välja Nabo

Thumb team
Proffsigt

Få ett team av engagerade experter som ger snabba svar och löser problemen

Thumb time
Tidseffektivt

Minska arbetsbördan och frigör tid med enkla digitala lösningar

Thumb longterm
Långsiktigt och transparent

Säkerställ kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i kundportalen

Vad kunder säger om oss

Kunskap och erfarenhet

"Det finns en kunskap och erfarenhet som gör att det fungerar väldigt smärtfritt för oss."
Björn Nilsson, pensionär: Fajansen 8, Stockholm

Det bästa med Nabo är kundportalen

"Det bästa med Nabo är kundportalen, det är enkelt att få överblick av ekonomin"
Andranik Safaryan, Egenföretagare: Mörsaren, Uppsala

Jättebra stöd både administrativt och juridiskt

"Styrelserollen var ny för mig och jag fick ett jättebra stöd både administrativt och juridiskt."
Mia Gustafsson, Redovisningsansvarig: Fabrikshuset, Värmdö

Tillmötesgående och tillgängliga

"Vi hade stort behov av stöd vid ombildningen vilket vi fick av Nabo. Våra kontaktpersoner har alltid varit väl insatta i vår situation – kunniga, tillmötesgående och tillgängliga."
Marianne, Pensionär: Alphyddans ros, Stockholm

Kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare

"Vi är väldigt nöjda med vår kontaktperson och tjänsterna som erbjuds. Jag skulle rekommendera Nabo till föreningar som vill ha kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare."
Jan, Bygglärare: Hemmet 14, Stockholm

Effektivt och användarvänligt

"Nabo har skapat en produkt som är effektiv och användarvänlig. Styrelseverktyget bidrar till den kultur vi har i föreningen där alla hjälper till."
Thomas, Advokat: Åldermannen 100, Stockholm

Kundplattformen är riktigt bra

"Kundplattformen är riktigt bra och genom den får vi en bra överblick på allt som berör vår brf"
Karl-Gunnar, Pensionär: Fältspaten, Uppsala

Smidigheten gör att jag verkligen kan rekommendera Nabo

"Hanteringen av fakturor och ärenden har utvecklats på ett bra sätt. Inte minst smidigheten med attesteringen och årsredovisningen gör att jag verkligen kan rekommendera Nabo till andra bostadsrättsföreningar."
Per-Olof, Styrelseledamot: Sirius nr 18 upa, Stockholm

Tillmötesgående och serviceinriktade

"Medarbetarna har alltid varit mycket tillmötesgående och serviceinriktade."
Kenneth, pensionär: Näktergalen 27, Sthlm

System som alltid har fungerat

"Kundportalen är ett oerhört bra system som alltid har fungerat."
Dick Kjellberg: Smeden 2, Stockholm
Få en prisindikation
Upptäck fler tjänster
Juridisk rådgivning

Nabos juristteam stöttar fastighetsägare och bostadsrättsföreningar med juridiska frågor och utmaningar. Teamet har lång och omfattande erfarenhet av fastighetsrätt, entreprenadrätt och avtalsrätt. Läs mer här.

Teknisk förvaltning

Vi erbjuder komplett förvaltning enligt AFF. Få personlig förvaltning med dedikerad kontaktperson och enkla digitala lösningar. Läs mer här.

Försäkring med BRF-Trygg

BRF-Trygg är en unik försäkringslösning i samarbete med försäkringsförmedlaren Proinova, utformad för bostadsrättsföreningar som har förvaltning genom Nabo. Läs mer här.

Möt våra medarbetare
Kristin, Ekonomisk förvaltare och säljare på Nabo
Erica, Uppstart och utbildning på Nabo
Markus och Maj-Britt, ekonomiska förvaltare på Nabo
Få en prisindikation

Vi gör det enkelt för medlemmar i din brf

Thumb baselinesenfesrferftimentverydissatisfiedblack48dp
Medlemmar får snabb hjälp vid frågor

Medlemmar kan ställa frågor och få snabba svar från ansvariga avgift- och hyresförvaltare direkt i portalen.

Thumb digital
Medlemmar får tillgång till avier och viktig information

Säker inloggning i portalen med hjälp av BankID och hantering av avier och aviseringssätt. Medlemmar kan se info om sin bostad, innehavare, andelstal och viktiga dokument från styrelsen direkt i portalen.

Thumb baselinedescriptiongreen48dp
Digital hantering av medlemsansökan och mäklarbild

Styrelsen hanterar inkomna överlåtelser och godkänner digitalt med hjälp av BankID. Mäklare kan begära mäklarbild utan hantering av styrelsen.

Dedikerat uppstartsteam för bekymmersfri övergång

Steg 1
Säg upp befintligt avtal
Glöm inte ha koll på uppsägningstiden så att det inte förlängs automatiskt.
Steg 2
Luta er tillbaka - vi hanterar hela bytet
Slipp pappersarbete och kommunikation med er nuvarande förvaltare - med en fullmakt sköter vi det åt er
Steg 3
Få en egen curlingförälder
Vårt uppstartsteam hjälper er att komma igång och finns tillhands så länge som behövs.
Få en prisindikation
Denna hemsida använder cookies för att du ska få en bra upplevelse av hemsidan. Läs mer
Avböj
Godkänn cookies