Bredband & Tv till dig som kund hos Nabo
Blixtsnabbt bredband, Tv-paket och Telia Play till dig som kund hos Nabo. Genom vårt samarbete med Telia får du och de boende i fastigheten extra vassa villkor.

Sänk kostnaderna på Tv och fiber
Tillsammans med Telia kan vi nu erbjuda dig som kund hos Nabo extra bra pris på snabbt och stabilt bredband, med ett bra tv-utbud inklusive Telia Play.
Oavsett om du vill erbjuda de boende i fastigheten kollektiv gruppanslutning, individuellt avrop eller öppen fiber, så har vi ett paket som passar de boende i just er fastighet.
I stolt samarbete med



Vilka kanaler ingår med Telia?
Fortums portföljförvaltare besitter stor kunskap om elmarknaden. De analyserar marknaden och utnyttjar prissvängningarna för att hitta det bästa priset för kunden både på kort- och långsikt. De gör alltså flera delinköp vid gynnsamma tillfällen med god framförhållning när priset är lågt. Genomsnittet av dessa delinköp blir ert slutliga elpris.
Bredband
Erbjud framtidens säkra uppkoppling och blixtsnabba bredband till hushållen. Hastigheter upp till 1000 mbit/s.
TV
Ett välfyllt baspaket med de viktigaste tv-kanalerna. Nyheter, sport, film och mycket annat för stora som små.
Telia Play
Med Telia Play tar kunderna del av tv-innehåll utan att förhålla sig någon tablå. Styrs enkelt med smidig app.
Därför ska du välja Nabo
Proffsigt
Få ett team av engagerade experter som ger snabba svar och löser problemen
Tidseffektivt
Minska arbetsbördan och frigör tid med enkla digitala lösningar
Långsiktigt och transparent
Säkerställ kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i kundportalen
Välj ett av följande Telia-paket
Öppen Fiber
Mest valfrihet
Valfrihet för de boende, kan välja mellan ett stort utbud av leverantörer
Hastigheter upp till 1000 mbit/s
Kollektiv Telia Digital TV Paket Bas – 0 kr
Digitalbox ingår
Kollektiv Telia Digital TV Paket Bas – 0 kr
Tv & streaming med Telia Play
Nabos kunder
0 kr, ord. pris 39 kr
Telia Individuellt
För de hushåll som vill
Individuellt avrop, 1000/1000 mbit/s + Tv Paket Bas
Köps och aktiveras av medlemmarna enskilt
Belastar ej er BRF:s ekonomi
Router & digitalbox ingår
Kostnadsfri installationshjälp
Tv och streaming med Telia Play
Nabos kunder
350 kr, ord. pris 1038 kr
Gruppavtal
Kollektivt avtal
Gruppavtal mellan BRF och Telia. Fakturering till BRF inte direkt till hushåll
Bredband 1000/1000 mbit/s + Telefoni + TV paket Bas
Router och digitalbox ingår
Kostnadsfri installationshjälp
Tv & streaming med Telia Play
Nabos kunder
219 kr, ord. pris 439 kr
Så tycker kunderna
Redan idag har vi 3 100 kunder runt om i Sverige. Här är vad några av dem säger om oss.
Effektivt och användarvänligt
“Nabo har skapat en produkt som är effektiv och användarvänlig. Styrelseverktyget bidrar till den kultur vi har i föreningen där alla hjälper till.”
– Thomas, Advokat:
Åldermannen 100, Stockholm

Det bästa med Nabo är kundportalen
“Det bästa med Nabo är kundportalen, det är enkelt att få överblick av ekonomin. När jag loggar in får jag direkt koll på betalningar och fakturor. Det är också bra att vi kan ladda upp våra styrelsemötesprotokoll. Samarbetet har alltid fungerat bra och tycker att vi har en bra kontakt.”
– Andranik Safaryan, Egenföretagare: Mörsaren, Uppsala

Kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare
“Sen vi gick över till Nabo har förvaltningen av vår förening hela tiden gått framåt i positiv anda. Vi är väldigt nöjda med vår kontaktperson och tjänsterna som de erbjuder. Jag skulle rekommendera Nabo till föreningar som vill ha kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare.”
– Jan, Bygglärare: Hemmet 14, Stockholm

System som alltid har fungerat
“Vi har i 15 år varit otroligt nöjda med Nabo och den kompetens medarbetarna besitter. Kundportalen är ett oerhört bra system som alltid har fungerat. Jag rekommenderar Nabo till andra flera gånger om året – på grund av den personliga servicen och ett mycket bra system.”
– Dick Kjellberg, Smeden 2, Stockholm

Tillmötesgående och serviceinriktade
“Nabo är enkla och pragmatiska att ha att göra med och vi har förlängt avtalet eftersom vi är nöjda med utvecklingen. Som kunder får vi tillgång till både bra system och brett tjänsteinnehåll. Medarbetarna har alltid varit mycket tillmötesgående och serviceinriktade. Jag rekommenderar Nabo till andra bostadsrättsföreningar med liknande behov.”
– Kenneth, pensionär: Näktergalen 27, Stockholm

Kunskap och erfarenhet
“Vår förening har varit kund hos Nabo sen 90-talet och under alla dessa år har vi aldrig haft anledning att byta. Baserat på mina erfarenheter kan jag definitivt rekommendera Nabo. Jag tycker de samarbetar väl för att alltid ge snabba besked och det finns en kunskap och erfarenhet som gör att det fungerar väldigt smärtfritt för oss som förening.”
– Björn Nilsson, pensionär: Fajansen 8, Stockholm

Jättebra stöd både administrativt och juridiskt
“Det bästa med Nabo är bemötandet och all hjälp man får. Styrelserollen var ny för mig och jag fick ett jättebra stöd både administrativt och juridiskt. Jag rekommenderar Nabo för deras tjänster och förmåga att lösa allt internt. Det känns tryggt att allt finns under samma tak och dessutom är kundportalen bra för att få information kring vad som är aktuellt.”
– Mia Gustafsson, Redovisningsansvarig: Fabrikshuset, Värmdö

Snabba svar i portalen
“Vi i föreningen tog in många offerter inför bytet av förvaltare och valde Nabo dels baserat på vitsord och dels för att vi var noggranna med att den förvaltaren vi bytte till inte skulle innebära mer jobb för oss i styrelsen. Övergången till Nabo gick över förväntan, det var inte så mycket vi behövde göra själva. Jag kan absolut rekommendera Nabo till andra brf:er, man får svar fort och i portalen kan jag enkelt se vad de andra i styrelsen gör.”
– Svante Lundin, Ordförande: Stenbrottet 3, Stockholm

Jag kan göra mycket själv i portalen
“Vi i föreningen har valt att ha både ekonomisk och teknisk förvaltning hos Nabo. Det är bekvämt att ha det samlat och jag upplever att man får raska svar. Det blev en omställning att få en kundportal men vi är positiva till den insyn vi får och att vi slipper att alltid behöva ringa eller maila för information. I portalen kan jag göra mycket själv utan att för den sakens skull tappa den personliga kontakten. Som samarbetet utvecklar sig ser jag vidare väldigt stor potential hos Nabo.”
– Thomas, Ordförande: Solna Blomgården, Stockholm

Kundplattformen är riktigt bra
“Kundplattformen är riktigt bra och genom den får vi en bra överblick på allt som berör vår brf och informationen är lättåtkomlig. Vi har en mycket bra kontaktperson – serviceinriktad och kunnig vilket inger förtroende. Vi får mycket för pengarna och jag kan varmt rekommendera Nabo till andra bostadsrättsföreningar.”
– Karl-Gunnar, Pensionär: Fältspaten, Uppsala

Dedikerat Nykundsteam för bekymmersfri övergång
Vi gör det enkelt att byta förvaltare! Från uppsägning av avtal till ett eget Nykundsteam.
1
Säg upp befintligt avtal
Glöm inte att ha koll på uppsägningstiden så att det inte förlängs automatiskt.
2
Tillsammans hanterar vi hela bytet
Slipp pappersarbete och kommunikation med er nuvarande förvaltare – med en fullmakt sköter vi det åt er.
3
Få ett eget team!
Vårt Nykundsteam hjälper er att komma igång och finns tillhands så länge som det behövs.
Vi gör det enkelt för medlemmar i din brf
Medlemmar får snabb hjälp vid frågor
Medlemmar kan ställa frågor och få snabba svar från ansvariga avgift- och hyresförvaltare direkt i portalen.
Medlemmar får tillgång till avier och viktig information
Säker inloggning i portalen med hjälp av BankID och hantering av avier och aviseringssätt. Medlemmar kan se info om sin bostad, innehavare, andelstal och viktiga dokument från styrelsen direkt i portalen.
Digital hantering av medlemsansökan och mäklarbild
Styrelsen hanterar inkomna överlåtelser och godkänner digitalt med hjälp av BankID. Mäklare kan begära mäklarbild utan hantering av styrelsen.

Kom igång nu och få det paket som passar er bäst
Våra tjänster




Prata med oss!
Om du vill komma i kontakt med Nabo så hittar du enkelt alla kontaktuppgifter på vår kontaktsida.