Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Bostäder är också världens största tillgångsslag. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist och fastighetsingenjör. Varje dag förenklar vi för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat.

Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. Vi ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar – och det har vi börjat förändra. Vill du vara med på resan?

Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och våra egna experter inom förvaltning.

För att forma framtidens förvaltning och boendetjänster behöver vi ligga längst fram. Och vi behöver vara modiga och engagerade. På Nabo har du tydliga mål och driver din egen utveckling med stöd av engagerade ledare.

Utöver den personliga utvecklingen hoppas vi att våra dagar tillsammans består av hög trivsel och många härliga skratt. Vårt mål är att tiden på Nabo ska vara din karriärs höjdpunkt.

Vill du vara en del av ett nytänkande produktbolag med stora utvecklingsmöjligheter? Har du ett genuint intresse för teknik och drivs av problemlösning? Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa mot att bli Sveriges största bostadsrättsförvaltare! 

Vad du kommer göra

I rollen som Platform Support Developer kommer du att ingå i ett engagerat team som tillsammans ansvarar för utveckling, drift och support av vår egenutvecklade plattform - som dagligen används av 350 medarbetare och som förenklar vardagen för cirka 200 000 människor. Du kommer främst att arbeta med support och driftstöd för interna och externa användare av plattformen, samt SaaS-kunder. Tjänsten innebär även buggrättningar samt underhåll med fokus på både Front- och Backend. Arbetet är dynamiskt då du kommer att hantera fler parallella arbetsuppgifter samtidigt, vilket innebär att du dagligen får möjligheten att lära dig mer och utvecklas. 

Plattformen är unik och vi har på kort tid etablerat oss som en ledande och innovativ aktör i branschen. Vi har stora planer framåt och kommer under året att förstärka vårt IT-team som idag består av 20 personer, med ytterligare fyra kollegor. 

Vem du är

 

Vi tror att du en positiv och ansvarstagande person som trivs med att ta egna initiativ och genomföra egna idéer - samtidigt som du är en lagspelare som gillar att vara en del av teamet! Du vill hela tiden utvecklas och lära dig mer, trivs med att hjälpa kunder och kollegor i syfte att underlätta deras vardag. Du är pedagogiskt lagd och gillar att förklara komplicerade processer och samband för alla typer av användare, oavsett deras kunskapsnivå.

Vi söker dig som har

  • Tidigare erfarenhet från kundtjänst
  • Kunskap inom programmering och/eller webbutveckling
  • Ett genuint intresse för teknik
  • God förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift
  • Pratar och skriver flytande svenska och engelska

Meriterande med

  • Tidigare erfarenhet inom teknisk support
  • Kunskap inom flera tekniker från vår teknikstack (Linux, Apache, MySQL, PHP/Slim, Angular), detta är dock inget krav.

Placeringsort
 

I sommar flyttar vi in högst upp i det nybyggda och toppmoderna Sthlm 04, bara ett stenkast från Gullmarsplan i Stockholm.

Välkommen med din ansökan!