Vill du arbeta på ett bolag med kunden i fokus och som har siktet inställt på att förändra en hel
bransch? Vill du arbeta med administration, bokföring och ekonomi? Vill du jobba i ett härligt team
där vi hjälper varandra men där du också förväntas ta stort eget ansvar? Då är Nabo stället för dig.

Varför ska du söka dig till Nabo? 

Nabo är Sveriges fjärde största förvaltare av bostadsrättsföreningar. Vår mission är att forma
framtidens förvaltning och boendetjänster med syftet att göra det enkelt och engagerande att ägna
sig åt sitt boende. Bolaget är en sammanslagning av Rådrum, Conzignus Hem och Fastighet, Valvet
AB samt Ekonomisk förvaltning i Uppsala.

Vi kände att det var på tiden med en förvaltningstjänst som faktiskt är i tiden. Digitala lösningar
tillsammans med proffsig och personlig service. Nabo är lite som stödhjul för brf-styrelsen. Men
också bästa kompisen, stjärnkonsulten och curlingföräldern. Med vår plattform samlar brf:en allt
som har med föreningen och fastigheten att göra på ett ställe vilket sparar tid och ger
styrelsemedlemmarna en enklare vardag.

På Nabo jobbar ca hundra experter inom ekonomi, fastigheter, IT och juridik för att varje dag
underlätta vardagen för våra kunder. Våra värderingar bygger på att vi skall ha kul tillsammans, vara
fokuserade på att lösa våra kunders utmaningar och överträffa dem, modiga i att våga förändra samt
skapa enkelhet för våra kunder som oftast saknar både tid och fördjupade kunskaper.

Vi har idag sex kontor i Slussen, Sickla, Hägersten, Uppsala, Göteborg och Söderhamn och omsätter
ca 120 msek med god tillväxt och lönsamhet.

Rollen

Nabo växer och söker drivna Avgift- och Hyresförvaltare. I rollen kommer du att arbeta i en grupp tillsammans med andra Avgift- och Hyresförvaltare men med eget kundansvar, du kommer också kommunicera så väl internt som med medlemmar och styrelse över telefon och mejl kring ärenden:  

  • Ekonomi- och administrativ support till kunder kopplat till Nabos portal, digitalisering och effektivisering
  • Förvalta kontakten med dina kunder för att säkerställa nöjda kunder och skapa förutsättningar för nya affärer som driver tillväxt och lönsamhet
  • Affärsdriven och kunna genom god dialog utföra och ta betalt för tilläggstjänster till kund
  • Hantera kundärenden gällande Lägenhetsregister, Avisering/fakturering, Parkeringsköer/avtal, Lokalhyresgäster/avtal
  • Analys och förståelse för såväl kortsiktiga som långsiktiga konsekvenser
  • Vid behov: delta under styrelsemöten, stötta styrelsemedlemmars arbete
  • Administrativa uppgifter kopplade till ditt ansvarsområde
  • Stötta internt (mer juniora roller) och externt (styrelser)

Erfarenhet

Du är nyfiken på fastighetsbranschen och kan snabbt bilda dig en affärsmässig förståelse för verksamheten. Du är van att ha flera bollar i luften och trivs med högt tempo. Du har en analytisk förmåga där du kan se hur alla delarna i ditt arbete bidrar till helheten.

Vi tror att du har:

  • 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet gärna i liknande roll med arbete som är transaktionsintensivt, mycket kundkontakt, exempelvis från kundservicefunktioner inom fastighetsbranschen eller dylikt
  • Erfarenhet av kundansvar och leda dialog med kunder samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • Intresse för och erfarenhet av digitala plattformar och effektivisering är meriterande
  • Erfarenhet från arbete med brf är meriterande
  • Erfarenhet av dialog med interna stakeholders är meriterande

Personliga egenskaper

  • Serviceinriktad
  • Kommunikativ
  • Initiativrik
  • Ansvarstagande
  • Lösningsorienterad
  • Relationsskapande
  • Rådgivande
  • Analytisk

Låter detta intressant?

I denna rekrytering samarbetar Nabo med Head Agent. Mer information och kontaktuppgifter finner du via länken. Varmt välkommen med din ansökan.