Hem » Mäklarservice

Mäklarservice för dig i styrelsen

Nabo Mäklarservice är en skräddarsydd tjänst för dig som styrelseordförande. Du som kund kan nu snabbt och enkelt hantera medlemsansökan digitalt direkt inne i Nabos kundportal.

Unikt för dig som kund hos Nabo

Som kund hos Nabo har du idag tillgång till Nabos digitala verktyg med all expertis du behöver, ett knapptryck bort. För att samla allt för din bostadsrättsförening och fastighet på en och samma plats, kan du som kund nu även snabbt och enkelt sköta medlemsansökan med Nabos Mäklarservice direkt inne i Nabos kundportal! 

Därför ska du välja Nabo

Proffsigt

Få ett team av engagerade experter som ger snabba svar och löser problemen

Tidseffektivt

Minska arbetsbördan och frigör tid med enkla digitala lösningar

Långsiktigt och transparent

Säkerställ kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i kundportalen

Fördelar för dig som kund

Skräddarsytt för ordföranden

Hantera medlemsansökan och beställ mäklarbild precis som du sköter din ekonomiska eller tekniska fastighetsförvaltning inne i Nabos kundportal

Full insyn, direkt när du behöver det

Du får en notis så fort en överlåtelse inkommit och kan smidigt få koll på all information och chatta direkt inne i kundportalen vid frågor

Du får en tydlig historik kring tidigare beslutade överlåtelser i en sammanställd lista

Förenkla ditt arbete med allt på en plats

Med ett knapptryck kan du logga in och se all information kring överlåtelsen, avtal och samtidigt begära kreditupplysning. Allt på samma plats

Med allt på samma ställe, slipper du krånglet med att logga in på olika sidor, system eller olika leverantörer

Med allt på samma ställe, slipper du krånglet med att logga in på olika sidor, system eller olika leverantörer

Så fungerar det

Så tycker kunderna

Redan idag har vi 3 100 kunder runt om i Sverige. Här är vad några av dem säger om oss.

01/01

    Effektivt och användarvänligt

    “Nabo har skapat en produkt som är effektiv och användarvänlig. Styrelseverktyget bidrar till den kultur vi har i föreningen där alla hjälper till.”

    Thomas, Advokat:
    Åldermannen 100, Stockholm

    Det bästa med Nabo är kundportalen

    “Det bästa med Nabo är kundportalen, det är enkelt att få överblick av ekonomin. När jag loggar in får jag direkt koll på betalningar och fakturor. Det är också bra att vi kan ladda upp våra styrelsemötesprotokoll. Samarbetet har alltid fungerat bra och tycker att vi har en bra kontakt.”

    Andranik Safaryan, Egenföretagare: Mörsaren, Uppsala

    Kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare

    “Sen vi gick över till Nabo har förvaltningen av vår förening hela tiden gått framåt i positiv anda. Vi är väldigt nöjda med vår kontaktperson och tjänsterna som de erbjuder. Jag skulle rekommendera Nabo till föreningar som vill ha kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare.”

    Jan, Bygglärare: Hemmet 14, Stockholm

    System som alltid har fungerat

    “Vi har i 15 år varit otroligt nöjda med Nabo och den kompetens medarbetarna besitter. Kundportalen är ett oerhört bra system som alltid har fungerat. Jag rekommenderar Nabo till andra flera gånger om året – på grund av den personliga servicen och ett mycket bra system.”

    Dick Kjellberg, Smeden 2, Stockholm

    Tillmötesgående och serviceinriktade

    “Nabo är enkla och pragmatiska att ha att göra med och vi har förlängt avtalet eftersom vi är nöjda med utvecklingen. Som kunder får vi tillgång till både bra system och brett tjänsteinnehåll. Medarbetarna har alltid varit mycket tillmötesgående och serviceinriktade. Jag rekommenderar Nabo till andra bostadsrättsföreningar med liknande behov.”

    Kenneth, pensionär: Näktergalen 27, Stockholm

    Kunskap och erfarenhet

    “Vår förening har varit kund hos Nabo sen 90-talet och under alla dessa år har vi aldrig haft anledning att byta. Baserat på mina erfarenheter kan jag definitivt rekommendera Nabo. Jag tycker de samarbetar väl för att alltid ge snabba besked och det finns en kunskap och erfarenhet som gör att det fungerar väldigt smärtfritt för oss som förening.”

    Björn Nilsson, pensionär: Fajansen 8, Stockholm

    Jättebra stöd både administrativt och juridiskt

    “Det bästa med Nabo är bemötandet och all hjälp man får. Styrelserollen var ny för mig och jag fick ett jättebra stöd både administrativt och juridiskt. Jag rekommenderar Nabo för deras tjänster och förmåga att lösa allt internt. Det känns tryggt att allt finns under samma tak och dessutom är kundportalen bra för att få information kring vad som är aktuellt.”

    Mia Gustafsson, Redovisningsansvarig: Fabrikshuset, Värmdö

    Snabba svar i portalen

    “Vi i föreningen tog in många offerter inför bytet av förvaltare och valde Nabo dels baserat på vitsord och dels för att vi var noggranna med att den förvaltaren vi bytte till inte skulle innebära mer jobb för oss i styrelsen. Övergången till Nabo gick över förväntan, det var inte så mycket vi behövde göra själva. Jag kan absolut rekommendera Nabo till andra brf:er, man får svar fort och i portalen kan jag enkelt se vad de andra i styrelsen gör.”

    Svante Lundin, Ordförande: Stenbrottet 3, Stockholm

    Jag kan göra mycket själv i portalen

    “Vi i föreningen har valt att ha både ekonomisk och teknisk förvaltning hos Nabo. Det är bekvämt att ha det samlat och jag upplever att man får raska svar. Det blev en omställning att få en kundportal men vi är positiva till den insyn vi får och att vi slipper att alltid behöva ringa eller maila för information. I portalen kan jag göra mycket själv utan att för den sakens skull tappa den personliga kontakten. Som samarbetet utvecklar sig ser jag vidare väldigt stor potential hos Nabo.”

    Thomas, Ordförande: Solna Blomgården, Stockholm

    Kundplattformen är riktigt bra

    “Kundplattformen är riktigt bra och genom den får vi en bra överblick på allt som berör vår brf och informationen är lättåtkomlig. Vi har en mycket bra kontaktperson – serviceinriktad och kunnig vilket inger förtroende. Vi får mycket för pengarna och jag kan varmt rekommendera Nabo till andra bostadsrättsföreningar.”

    Karl-Gunnar, Pensionär: Fältspaten, Uppsala

    Det är enkelt att byta till Nabo

    Vi gör det enkelt att byta förvaltare! Från uppsägning av avtal till ett eget Nykundsteam.

    1

    Säg upp befintligt avtal

    Glöm inte att ha koll på uppsägningstiden så att det inte förlängs automatiskt.

    2

    Tillsammans hanterar vi hela bytet

    Slipp pappersarbete och kommunikation med er nuvarande förvaltare – med en fullmakt sköter vi det åt er.

    3

    Få ett eget team!

    Vårt Nykundsteam hjälper er att komma igång och finns tillhands så länge som det behövs.

    Vi gör det enkelt för medlemmar i din brf

    Medlemmar får snabb hjälp vid frågor

    Medlemmar kan ställa frågor och få snabba svar från ansvariga avgift- och hyresförvaltare direkt i portalen.

    Medlemmar får tillgång till avier och viktig information

    Säker inloggning i portalen med hjälp av BankID och hantering av avier och aviseringssätt. Medlemmar kan se info om sin bostad, innehavare, andelstal och viktiga dokument från styrelsen direkt i portalen.

    Digital hantering av medlemsansökan och mäklarbild

    Styrelsen hanterar inkomna överlåtelser och godkänner digitalt med hjälp av BankID. Mäklare kan begära mäklarbild utan hantering av styrelsen.

    Mäklarservice för dig som mäklare

    Läs även om mäklarservice för dig som mäklare. Nabo gör det möjligt för dig och dina kunder att beställa mäklarbild, nettoskuldsättning och digital medlemsansökan – snabbare och enklare än någonsin.

    Nabo Mäklarservice – Snabb och enkel medlemsansökan

    Prata med oss!

    Om du vill komma i kontakt med Nabo så hittar du enkelt alla kontaktuppgifter på vår kontaktsida.