Vad behöver vi i styrelsen tänka på inför övergången till förvaltning hos er?
Vi kontaktar avgående förvaltaren och driver in de underlag vi behöver för förvaltniningen hos oss. Det enda ni behöver göra är att återkoppla i det uppstartsärende som vi lägger upp i Kundportalen. Ni kan se ärendet som en checklista inför övergången.
Hur ändrar vi styrelsens sammansättning samt ändrar/uppdaterar attestregler?
Styrelsen ändrar detta under Övrigt - Användarhantering samt Attesträttigheter. Det är endast den som är satt som administratör (ofta ordförande) för Kundportalen som har rättigheter att ändra attestregler, om ni vill ändra vem i styrelsen som ska vara ordförande för verktyget kontaktar ni oss via ett ärende så ordnar vi det.
Är det möjligt att ha ett möte med er inför övergången?
Alla våra nya kunder erbjuds att närvara vid ett uppstartsmöte. På uppstartsmötet går vi igenom Kundportalen grundläggande, att tänka på inför övergången och rutiner kring förvaltningen hos oss.
Är du osäker på vart du ska skicka dokument? Eller behöver du kanske en blankett? Se mer info under vanliga frågor.
Vanliga frågor för boende
Var hittar jag min faktura för avgiften?
Du finner dina avier genom att logga in. Inloggning sker med bankID.
Vilka aviseringsval finns?
Vi erbjuder att få avierna per e-post, e-faktura, autogiro samt som en pappersfaktura. Du finner information om de olika aviseringsvalen genom att logga in på www.nabo.se/avisering. Inloggning sker med uppgifterna som återfinns på din avi.
Hur ansöker jag om e-faktura?
Anmälan sker via din internetbank. Sök upp oss bland leverantörer av e-faktura, antingen Nabo eller endast stor första bokstav N.
Banken vill ha betalarnummer när jag registrerar e-faktura/autogiro?
Betalarnummer är detsamma som ditt kundnummer och finns på din avi.