Logga in

Hej! Här hittar du alla kontaktuppgifter till oss

Är du styrelseledamot i en förening som redan är kund?
Logga in och ställ din fråga direkt i "Ärenden" för snabbare svar

Är du teknisk förvaltningskund och kan inte logga in? Maila oss på teknik@nabo.se

Vanliga frågor för styrelseledamöter
Vad behöver vi i styrelsen tänka på inför övergången till förvaltning hos er?

Vi kontaktar avgående förvaltaren och driver in de underlag vi behöver för förvaltniningen hos oss. Det enda ni behöver göra är att återkoppla i det uppstartsärende som vi lägger upp i Kundportalen. Ni kan se ärendet som en checklista inför övergången.

Hur ändrar vi styrelsens sammansättning samt ändrar/uppdaterar attestregler?

Styrelsen ändrar detta under Övrigt - Användarhantering samt Attesträttigheter. Det är endast den som är satt som administratör (ofta ordförande) för Kundportalen som har rättigheter att ändra attestregler, om ni vill ändra vem i styrelsen som ska vara ordförande för verktyget kontaktar ni oss via ett ärende så ordnar vi det.

Är det möjligt att ha ett möte med er inför övergången?

Alla våra nya kunder erbjuds att närvara vid ett uppstartsmöte. På uppstartsmötet går vi igenom Kundportalen grundläggande, att tänka på inför övergången och rutiner kring förvaltningen hos oss.

Se alla frågor här

Kontakt för styrelse
Måndag - Fredag 09.00-16:00
 

010-288 00 24

Är du boende i en förening som förvaltas av Nabo?
Logga in med bankID och se t.ex. alla dina avier

Är du osäker på vart du ska skicka dokumentshandlingar? Eller behöver du kanske en blankett? Kika under vanliga frågor.

Vanliga frågor för boende
Vilka aviseringsval finns?

Vi erbjuder att få avierna per e-post, e-faktura, autogiro samt som en pappersfaktura. Du finner information om de olika aviseringsvalen genom att logga in på www.nabo.se/avisering. Inloggning sker med uppgifterna som återfinns på din avi.

Vart skickar jag en ansökan om medlemskap?

Ni kan skicka handlingen direkt till oss så förmedlar vi ansökan vidare till styrelsen, i de flesta fall så är det firmatecknare (styrelsen) som beslutar i medlemsfrågan. Har er förening digital brevlåda skickar ni med fördel digitalt till oss, annars till Nabo Group AB, Hornsgatan 15, 118 46 Stockholm. 

Mäklare använder med fördel Mäklarservice elektroniska tjänst för överlåtelser och ansökan om medlemskap.

Om styrelsen själva hanterar lägenhetsförteckningen skall handlingarna skickas dit, självklart vidarebefordrar vi inkomna handlingar till styrelsen.

Vart ska vi skicka pantsättningshandlingen?

Ni kan skicka handlingen direkt till oss så förmedlar vi vidare till styrelsen. Har er förening digital brevlåda skickar ni med fördel digitalt till oss, annars till Nabo Group AB, Hornsgatan 15, 118 46 Stockholm.

Sköter styrelsen lägenhetsförteckningen själva så skall de erhålla pantsättningshandlingen.

Se alla frågor här

Kontakt för medlemmar
Måndag - Fredag 09:00-11:30
 

010-288 00 27

Kontakta oss
Kryssa i vilka tjänster du är intresserad av!
Du kan välja hur många alternativ du vill.
Ladda upp fil
Ladda upp fil
Ladda upp fil
Tack [name], vi kontaktar dig inom kort.
För att hämta mäklarbild från en förening vi förvaltar, gå till mäklarservice.com. Om du har andra frågor, går det bra att använda detta formulär.
Mäklarservice.com
Fortsätt
Styrelsemedlem
010-288 00 24
Måndag - Fredag 09:00-16:00
Boende/hyresgäst
010-288 00 27
Måndag - Fredag 09:00-11:30
Försäljning
010-288 00 25
Måndag - Fredag 09:00-16:00
Felanmälan
010-288 00 26
Måndag - Fredag 07:00-16:00 Jourtelefon 16:00-07:00
Denna hemsida använder cookies för att du ska få en bra upplevelse av hemsidan. Läs mer
Avböj
Godkänn cookies