Hem » Fortum

Smart & tryggt elavtal för dig som kund hos Nabo

Portföljförvaltning och hjälp med elinköp för dig som är Nabo-kund och vill sänka dina elkostnader. I vårt samarbete med Fortum får du ett smart och tryggt elavtal skräddarsytt för fastigheter och bostadsrättsföreningar.

Luta er tillbaka och låt experterna göra era elinköp

Elmarknaden innebär en så stor osäkerhet för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Det är väldigt svårt att ha kostnadskontroll utan att göra något för att skydda sig. Nabo har därför tillsammans med Fortum tagit fram ett smart och tryggt elavtal som är speciellt anpassat för fastigheter och bostadsrättsföreningar. 

I avtalet ingår Fortums Portföljförvaltning som hjälper bostadsrättsföreningar med smarta elinköp. Utifrån risk och prisstrategi arbetar Fortums experter med att sprida riskerna för att ge ett jämnare elpris – och i förlängningen en så låg elkostnad som möjligt.

I stolt samarbete med

Hur fungerar en portfölj­för­valtning?

Fortums portföljförvaltare besitter stor kunskap om elmarknaden. De analyserar marknaden och utnyttjar prissvängningarna för att hitta det bästa priset för kunden både på kort- och långsikt. De gör alltså flera delinköp vid gynnsamma tillfällen med god framförhållning när priset är lågt. Genomsnittet av dessa delinköp blir ert slutliga elpris.

Vad är Samfak­tu­rering?

Samla alla era elkost­nader på en och samma faktura. Vi på Fortum erbjuder samfak­tu­ering vilket innebär att ni får en faktura för er nätavgift och er förbrukade el istället för två olika. Att få alla elkost­nader på samma faktura är en stor fördel. Ni får en bättre översikt och reducerar administ­rativt arbete med färre fakturor.

Därför ska du välja Nabo

4.1 på Google Reviews

Få ett team av engagerade experter som ger snabba svar och löser problemen

Tidseffektivt

Minska arbetsbördan och frigör tid med enkla digitala lösningar

Långsiktigt och transparent

Säkerställ kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i kundportalen

Det här ingår i avtalet

Portföljförvaltning

  • Fortums Portföljförvaltning – sprider risker och ger ett lägre elpris över tid
  • Ett tak på 1,7 öre/kWh i påslag

Samfakturering & gratis rådgivning

  • Samfakturering ingår utan extra kostnad
  • Två timmar gratis energirådgivning med en certifierad partner i energieffektivisering

Digitalt verktyg

  • Tillgång till Fortum Online. Ett digitalt verktyg med översikt över elförbrukning, fakturor, effekttoppar samt möjlighet att sätta larm vid avvikande förbrukning.

Så tycker kunderna

Redan idag har vi 3 100 kunder runt om i Sverige. Här är vad några av dem säger om oss.

01/01

    Effektivt och användarvänligt

    “Nabo har skapat en produkt som är effektiv och användarvänlig. Styrelseverktyget bidrar till den kultur vi har i föreningen där alla hjälper till.”

    Thomas, Advokat:
    Åldermannen 100, Stockholm

    Det bästa med Nabo är kundportalen

    “Det bästa med Nabo är kundportalen, det är enkelt att få överblick av ekonomin. När jag loggar in får jag direkt koll på betalningar och fakturor. Det är också bra att vi kan ladda upp våra styrelsemötesprotokoll. Samarbetet har alltid fungerat bra och tycker att vi har en bra kontakt.”

    Andranik Safaryan, Egenföretagare: Mörsaren, Uppsala

    Kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare

    “Sen vi gick över till Nabo har förvaltningen av vår förening hela tiden gått framåt i positiv anda. Vi är väldigt nöjda med vår kontaktperson och tjänsterna som de erbjuder. Jag skulle rekommendera Nabo till föreningar som vill ha kompetens och bred kunskap från en och samma förvaltare.”

    Jan, Bygglärare: Hemmet 14, Stockholm

    System som alltid har fungerat

    “Vi har i 15 år varit otroligt nöjda med Nabo och den kompetens medarbetarna besitter. Kundportalen är ett oerhört bra system som alltid har fungerat. Jag rekommenderar Nabo till andra flera gånger om året – på grund av den personliga servicen och ett mycket bra system.”

    Dick Kjellberg, Smeden 2, Stockholm

    Tillmötesgående och serviceinriktade

    “Nabo är enkla och pragmatiska att ha att göra med och vi har förlängt avtalet eftersom vi är nöjda med utvecklingen. Som kunder får vi tillgång till både bra system och brett tjänsteinnehåll. Medarbetarna har alltid varit mycket tillmötesgående och serviceinriktade. Jag rekommenderar Nabo till andra bostadsrättsföreningar med liknande behov.”

    Kenneth, pensionär: Näktergalen 27, Stockholm

    Kunskap och erfarenhet

    “Vår förening har varit kund hos Nabo sen 90-talet och under alla dessa år har vi aldrig haft anledning att byta. Baserat på mina erfarenheter kan jag definitivt rekommendera Nabo. Jag tycker de samarbetar väl för att alltid ge snabba besked och det finns en kunskap och erfarenhet som gör att det fungerar väldigt smärtfritt för oss som förening.”

    Björn Nilsson, pensionär: Fajansen 8, Stockholm

    Jättebra stöd både administrativt och juridiskt

    “Det bästa med Nabo är bemötandet och all hjälp man får. Styrelserollen var ny för mig och jag fick ett jättebra stöd både administrativt och juridiskt. Jag rekommenderar Nabo för deras tjänster och förmåga att lösa allt internt. Det känns tryggt att allt finns under samma tak och dessutom är kundportalen bra för att få information kring vad som är aktuellt.”

    Mia Gustafsson, Redovisningsansvarig: Fabrikshuset, Värmdö

    Snabba svar i portalen

    “Vi i föreningen tog in många offerter inför bytet av förvaltare och valde Nabo dels baserat på vitsord och dels för att vi var noggranna med att den förvaltaren vi bytte till inte skulle innebära mer jobb för oss i styrelsen. Övergången till Nabo gick över förväntan, det var inte så mycket vi behövde göra själva. Jag kan absolut rekommendera Nabo till andra brf:er, man får svar fort och i portalen kan jag enkelt se vad de andra i styrelsen gör.”

    Svante Lundin, Ordförande: Stenbrottet 3, Stockholm

    Jag kan göra mycket själv i portalen

    “Vi i föreningen har valt att ha både ekonomisk och teknisk förvaltning hos Nabo. Det är bekvämt att ha det samlat och jag upplever att man får raska svar. Det blev en omställning att få en kundportal men vi är positiva till den insyn vi får och att vi slipper att alltid behöva ringa eller maila för information. I portalen kan jag göra mycket själv utan att för den sakens skull tappa den personliga kontakten. Som samarbetet utvecklar sig ser jag vidare väldigt stor potential hos Nabo.”

    Thomas, Ordförande: Solna Blomgården, Stockholm

    Kundplattformen är riktigt bra

    “Kundplattformen är riktigt bra och genom den får vi en bra överblick på allt som berör vår brf och informationen är lättåtkomlig. Vi har en mycket bra kontaktperson – serviceinriktad och kunnig vilket inger förtroende. Vi får mycket för pengarna och jag kan varmt rekommendera Nabo till andra bostadsrättsföreningar.”

    Karl-Gunnar, Pensionär: Fältspaten, Uppsala

    Kom igång nu och få ett skräddarsytt erbjudande

    Prata med oss!

    Om du vill komma i kontakt med Nabo så hittar du enkelt alla kontaktuppgifter på vår kontaktsida.