Är du nyfiken på att höra varför våra kunder är nöjda kunder? Vi har pratat med Robert Svensson, styrelseledamot i brf Sjöpärlan om deras upplevelse av att vara kund hos Nabo. Föreningen ligger invid Sickla kanal i Hammarby Sjöstad i Stockholm och består idag av 46 lägenheter. Nabo har skött brf Sjöpärlans ekonomi sedan 2005.
På vilket sätt underlättar Nabo för styrelsen och föreningen?
– Med Nabo får vi en väldigt bra struktur. Vi gillar deras lösningar för dokumenthantering och vi har all vår fastighetsdokumentation där. Vi behöver inte spara dokumentation någon annanstans utan man hittar allt på ett och samma ställe.
“I arbetet med årsbokslutet får vi en väldigt bra struktur för vad styrelsen behöver göra och när vi behöver göra det” säger Robert.
- Det minskar stressen och ger den struktur vi behöver för att vi ska kunna effektivisera vårt arbete.
När det gäller kundportalens funktioner lyfter Robert fram ärendehanteringen. Han upplever att det är snabb svarsfrekvens och att det underlättar för nya styrelseledamöter att ärendehistoriken sparas och är lättillgänglig. Robert är också nöjd med den digitala brevlådan. Det är en tjänst som innebär att all post hamnar digitalt i kundportalen så att styrelsen slipper vidarebefordra post till Nabo som rör föreningens förvaltning.
– Det blir mindre stress för oss att hantera posten och vi kan komma åt den närsomhelst.
När det kommer till ekonomin säger Robert att de haft samma ekonom i några år, något som är uppskattat i föreningen. Det har varit lätt att följa ekonomin i realtid från år till år eftersom de själva haft möjlighet att ta ut ekonomirapporter direkt i kundportalen.
Skulle du rekommendera Nabo till andra bostadsrättsföreningar?
– Ja absolut, vi får ett helhetspaket med Nabo som vi inte får någon annanstans. Det är en bra plattform där vi får mer struktur. Det är värdefullt i kombination med den kunskap och service vi får tillgång till.
Slutligen, vad är det bästa med Nabo?
– Den snabba responsen när vi har en fråga och att vi alltid får bra hjälp oavsett vad det gäller.